Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Härlig eftermiddag i skogen

Av Kerstin - 27 september 2011 21:07

Ja det fick bli en skogsutflykt idag...kände att det var dax. Stack hem direkt efter jobbet för att hämta mina 5 killar. Trodde först att jag skulle bli kvar i Forsa eftersom bilen inte ville starta, hade lämnat lyset på...inte kul...det brann lite i huvet ska ni veta  . Ringde en kollega som kom med startkablar och det var i sista sekunden innan alla hade åkt hem.

Jaja väl hemma så lastades alla fyrfotade in i bilen...

Det fick bli ett till viltspår för Ramos och medan det låg till sig så tränade jag lite uppletande med Hero och Cesar.

Jag är än en gång så imponerad av en svart liten pudel för hans arbetsiver. Så otroligt duktig även på detta. Levererade in de grejor som vi lagt ut och släpper de trots att han verkligen vill äga sina saker...underbar hund!

Cesar lika duktig han och det är mäktigt att se hur de jobbar inne i rutan och hittar sakerna som de kommer in med. Det jag ska tänka på till nästa gång är att ta saker med lika hög status...

Dags för Ramos spår och det gick fort och det gick lätt så nu är det dags att vinkla tror jag...pang på rödbetan, fast han spårade noga! Spåret var lite längre än förra gången. Skånken bars in med lika högt huvud som förra gången.

Etype fick komma ut och nosa och nosa...vilken frispårare det är...en liten orädd stigfinnare...Inkallning tränade vi på igen och vi funderar på att lära in visselpipan.

Efter jobbet så ville Tompan och jag fika så då for vi till ett annat ställe där Ramos o Cesar fick komma ut och busa en stund...passade oxå på att köra en budföring.

 

Det är härligt att vara igång igen och nu har vi massor av hundträning som väntar....söndagar lydnad och onsdagar rally och så ska vi väl träna sök o spår plus en massa annat! Jippie...


  Jobbar vidare med extern belöning... Ingen kamera med idag...bara gamla bilder!


  Tjingeling och ha en trevlig tisdag!


 
 
Anneli

Anneli

28 september 2011 08:37

Så mycket roligt ni har att se fram emot... Härlig sommar bild på dig och Ramos!

Kramar till er alla <3

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 september 2011 21:22

Låter som om ni haft en kanon härlig em i skogen med både träning och bus :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

30 september 2011 13:54

Halloj
Så mycket roligt dina hundar få göra.Vi ska ut i skogen i helgen för att lägga lite spår vi också.
Viltspår gillar även jag matte haha.
Härliga bilder på dina killar här i bloggen.
Ha nu en Trevlig Helg.
Kram

http://123minsida.se/Mandy

 
Annika

Annika

2 oktober 2011 09:33

Vilken träningsenergi du har. Jag blir nästan matt och undrar var du får den ifrån? Skicka över lite om du har över ;-) för jag kan behöva lite extra! :-)) Underbara bilder och så duktiga hundar. Visst är det kul med viltspår. Det gillar vi mycket här och nu väntar vi bara på att få göra våra prov med Lille K. Härligt bilder på hundnosar väääääldigt nära den lilla fågeln :-P
Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Ingen bild

Ingela

2 oktober 2011 10:05

Oj, vad ni tränar! Kan rekommendera visselpipa. Det är bra att kunna vissla in dem vissa stunder än att stå och ropa.

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

5 oktober 2011 19:37

Oj, länge sedan jag kikade in till er..Blev jättepaff när jag läste att du åkte hem och hämtade dina 5 killar. Trodde det blivit ännu en nykompling i flocken :O Tills jag insåg vem den femte "killen" var :)
Kul att ni testat viltspår!! Det roligaste som finns insåg jag efter vårt första för några år sedan.
Kram

http://www.busgolden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards