Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Viltspår o hängbro

Av Kerstin - 8 oktober 2011 21:52

Idag har vi haft städdag i samfälligheten vi bor i. Det var ett strålande väder och alla trevliga människor samlades för att röja busk och elda...vid lunchtid så serverades det korv, kaffe och världens godaste äppelkaka.

När det var gjort så bestämde jag mig för att stråla samman med C o K. De skulle lägga viltspår och miljöträna på en hängbro...

Jag tog bara Ramos med mig idag föratt spara lite tid...det tog några timmar ändå:)

småkillarna och cesar hade det mysigt här hemma med husse...massor av bus och en långpromenad fick de.

Först la vi ut spåren och idag förlängde jag Ramos spår lite grann och la till en vinkel...

Medan spåren låg till sig så åkte vi till en hängbro som går över en å, först gick vi utan hundar och därefter tog vi ut våra fem hundar en o en....

Ramos tyckte det var otäckt men gick halva bron bakom mig sedan tyckte jag det var säkrast att vända...då gick han framför mig.

  Lite läskigt var det så det var bäst att gaska upp sig...

   Christina o Yris på väg upp och kollade lite...


När vi låtit alla hundar provat så åkte vi till Långsbo och gick våra spår som legat till sig.

Yris spår först, sedan Jimmies och det var Ramos tur som nr 3...lite försiktigt tog han upp spåret. Sedan spårade han lugnt och noga...till slut kom han fram till skånken som var lite väl kall idag...men han tog upp den och bar den stolt till bilen....


 Än en gång en stolt bärare...

    Väl hemma så fick vi en trött o nöjd vovve....som det ska vara.


Igår tränade vi sök och då jobbade Ramos med både fast rulle och så blev det en hel del tomslag...han var superduktig men helt plötsligt så blev det tomt i huvet...ja han vart helt slut! Två roliga träningsdagar efter varandra...det tråkiga idag var att jag missade vår lydnadskurs som bytt dag...glömde helt enkelt bort det och kom på det när jag for hem...shit happens!!!!!


Hemma så var det full rulle på fyra härliga killar som har så skoj med varandra, Det är så man blir tårögd när man ser dem tillsammans!


 

 

 Kärlek   ... Cesar lägger sig på rygg och låter dendra härja som bara den.


  Ha en fortsatt härlig helg!!!!!




 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 oktober 2011 23:01

Förstår att Ramos tyckte den bron var läbbig, hade jag också tyckt. Finns ju inge skydd så man inte ramlar av ;)

Kul att spåret och söket gick bra :) Men synd du missade din kurs :(
Roligt att se hur kul dom har alla tillsammans :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 oktober 2011 00:31

Ja nog är det jobbigt med förkylning. Man blir ju helt slut i huvudet av allt snytande. Hoppas jag klarar att sova i natt för att ligga är ju ingen höjdare när näsan rinner :(

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Annika

Annika

10 oktober 2011 09:28

Vilken läskig bro att gå över. Undrar om jag fått över mina överhuvudtaget? ;-)
Kul med spåret och att man blir trött kan vi hålla med om här. Väntar på att få göra våra prov och den 23/10 är det upp till bevis ännu en gång.
Nu är hösten här också och det är ruggigt som bara den men så kan man mysa till det med tända ljus inomhus efter en rengblöt runda med hundarna. Då känns det underbart att komma in igen. Jag älskar också hösten. Vackra färger och luften är så skön. Inte varm och klibbig längre. Både jag och hundarna mår mycket bättre.
Härligt gäng med fyrbenta ni har och så härligt att de funkar så bra tillsammans.
Ha det gott
Kramar från södern

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anneli

Anneli

10 oktober 2011 14:20

vilken HÄRLIG helg ni med har haft :) Hängbron såg allt läskig ut... Härligt att han fixade halva :)
Visst är det underbart när dom är så duktiga våra killar och när dom kommer så bra överens... Ja dom ger oss många glada skratt, tårar av glädje och sorg om något händer, vad skulle vi göra utan dom?!... Så tomt livet skulle bli!

Underbara bilder på era fina killar i lek!

Ha det allra bäst & kram till er alla

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards