Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Slagsmål

Av Kerstin - 22 oktober 2011 21:42

Igår så stack vi ut på en liten skogstur så här mitt i älgjakten...Jippie så lyckat. Vi hittade i alla fall vårt favoritställe tomt och släppte ut våra killar på lite räjs...

Det började så bra med hundar som lekandes for fram och tillbaka. De gjorde cirkuskonster tillsammans och de hade det så mysigt:)

Vi gick en liten till vända men kände samtidigt att det räckte...Skulle ha slutat där för minuten senare så har dessa såta vänner satt igång ett slagsmål som hette duga...Ramos retas och Cesar svarar, det är melodin. Samma visa varje gång det sker....

Vi försökte sära på gossarna men de satt ihop...jag drog i Ramos och Cesar följde med, ut i blåbärsriset fortsatte alltihopa och så snubblar jag och får hela kalaset över mig. Råkar få Cesars käft över min hand och vips var det hål i handen. I samma veva lyckade vi sära grabbarna och vi gick till bilen....

Vi tog ut de en o en för att kolla om det var några skador...lindriga!!

Jag ringde akuten och fick komma in på lite stelkramp och penicillin....Det var den fredagkvällen.


  Cirkuskonster....


  Vänner igen...


Medan vi väntade på att få komma till läkaren så fick Etype och Hero oxå komma ut...totalt orädd lillkille som stack sååååå långt ifrån matte o husse i den stora skogen, knappt man såg han!!!


  Man ser en lien vit prick därborta....


     Smågullungarna som älskar att springa och att komma och få godis...


Idag har jag tränat lydnad med Ramos och han gick klockrent i alla moment...vi ska ju träningstävla i morgon om det nu blir något. Upptäckte ikväll att han hade ont i benet efter gårdagen, hittade ett litet sår. Så här är det alltid. Det är Ramos som blir mest skadad och Cesar som har småskråmor...han är mycket hårdare när han blir förbannad, stenkrossen kallas han för han brukar ju bära omkring på sten som ni vet...

Två hundar har blivit badade så det doftar så gott i vårt hus, en har blivit kammad och en har gått och gömt sig och ville inte vara med:)

Nu väntar sängen och en ny spännande dag....


  Tjingeling!!!!

 
 
Ingen bild

Ingela

22 oktober 2011 22:34

Så du har också hål i handen. Min ådra som går uppe på handen (som de brukar sätta kanylen i) gick hål på när Zelda råkade få den i munnen. Vad det blödde! Passa senorna och håll igång handen. Nu två veckor senare har jag börjat få ont. Dumma hundar som ska slåss. De vinner ju inget på det. Snarare tvärtom. Hur gamla är de? Måste vara tungt att sära de där två stora muskulösa grabbarna? Tur att det gick bra med dem i a f så du slapp veterinären.

 
Kajsa-Varg

Kajsa-Varg

22 oktober 2011 22:47

Hejsan på er!
Men huvva!så otäckt med hundbråk,mina har ju slagits en hel del,men kan tänka mig att det blir/låter otäckt när de är så stora och slåss. Hoppas din hand inte gör för ont kan tänka mig att det blir värre än att få pudelbett.
Så tråkigt med Ramos,hoppas han kvickt blir bra nu i benet.
Så fina kort du har på hundarna,och den lille fine buskillen så modig och springa så långt från matte.Många hälsningar och kryapåer kramar,Karin och svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-avrg

 
Anneli

Anneli

22 oktober 2011 23:11

Så skönt att det gick så bra än dock, men tråkigt om ni inte kan ställa upp i träningstävlingen... Vi håller tummarna att allt är okej med Ramos... Och att du blir bra i handen!

Tummarna håller vi för er... Sov så gott och lycka till! Kramelikram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 oktober 2011 12:09

Vad otrevligt med dina hundars bråk...och aj vad ont i handen.Skönt ni fick isär dom och att det inte blev större skador på killarna.Hoppas allt ordnar sig till eran tränigstävling.Lycka till.
Ha det gott och krya på dej.
Lena och pojkarna

http://www.cartier.webb.se

 
carolin

carolin

23 oktober 2011 19:22

hej! Det är så jobbigt när det ska brka. Aida och Basta tål inte ens att se varandra.. Hoppas att det gick bra med er alla!! // Carro

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Marie JB

Marie JB

24 oktober 2011 12:10

Uscha, kan tänka mig att det lät hemskt när dessa 2 herrar kom ihop. Har ju sett Hoffar slagits en gång för många år sedan och man blir ju faan livrädd.
Ett bra tips när de slåss nästa gång, är att ta tag i deras bakben och lyfta upp dem, det brukar fungera bättre än att försöka dra isär. På båda hundarna samtidigt om ni är 2st 2-benta med förstås, annars går det ju inte :-)

Herregud, vad fin har har blivit den lilla bomullstussen, helt otroligt!

Pussa på lille Hero från mig!
Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

 
Anki

Anki

25 oktober 2011 11:40

Usch, hoppas de lindriga skadorna på hundarna läker fint.
Här hade jag för en tid sen slagsmål mellan min tik & hane.
Chessi är en A-J*vel att retas, Beck e lugn som en filbunke, men nu hade även han fått nog & svarade igen, varav Chessi totalflippade.
Men det lugnade ju ner sig snabbt ändå. Hoppas killarna reder detta sen också & Krya På dig min fina vän. Ha det så gott. Kramar Anki.

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards