Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Ledig dag

Av Kerstin - 16 februari 2013 19:34

Åh vad jag längtat till denna lördag, så skönt att bara få vara hemma och mysa med gubbe och hundar. Förra helgen var jag i Stockholm på universitetet. Det var oxå skoj men det blev ganska många färre timmar med min familj och det känns! Just nu är det oxveckor tycker jag, längtar så otroligt mycket efter ledighet och den underbara ljusa tiden.

Saga och jag har börjat lydnadskurs och det är bara att inse att vi har en del att  backa på. Hon tittar bara på mig och undrar om jag inte är riktigt klok egentligen...Vad menar du nu! Lillskruttan vi tar det från början!


Idag har det varit ett helt strålande väder. Ja det kändes som vår i kroppen och då måste jag ju in och spendera några kronor. Den här gången blev det lite gardiner och nya saker till badrummet och jag hade sån tur att det var 50 % rea...jippi ibland har man tur.


Startade dagen med sköna promenader och lite träning...


 

Oj vilket glädjefnatt det blev på dessa...


 

Hittade en bra hylla till kaffekoppen...


 

Vi har så mycket snö på altanen så vi knappt ser ut...


 

Tjolahopp ville du nåt?...


 

Ja det här är ett riktigt kärlekspar det...


 

Vår lilla söta vinterhund..ja hon älskar alla väder och vill ju alltid vara ute förståss....


Nu är havet hunnit varit full av tjock is, öppet vatten för att bli igentäppt av isflak igen...nu är det lina på för jag vill inte ha en hund som seglar iväg till Finland :)


Elvis passade på att dra iväg idag på promenaden och då blev det lite extra slag på hjärtat men som tur var så dök han upp...lilla busen!


 

Så här såg det ut för bara nån dag sen...


  Snart är det vår !

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

17 februari 2013 20:46

Åhh vilket härligt väder ni haft hos er med sol :) Här var det länge sen som solen lyste tyvärr :(

När jag kör intervallträning med Vinja så lägger jag en boll, tar med henne så långt bort som jag vill att hon ska springa och sen skickar jag tillbaka henne. Sen fortsätter vi så tills vi är nöjda :)
I början får man kanske inte lägga bollen för långt bort om dom inte fattar, men när dom väl förstår så kan man lägga några hundra meter bort om man vill.
Är kanon bra träning för dom. Mår man som jag nu lite dåligt är det perfekt utnyttja den tiden man är ute.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

19 februari 2013 21:04

Säger bara en sak - underbar pudelfrilla :D

http://busgolden.se

 
Ingen bild

Lise-Lott

23 februari 2013 19:02

Hej på dig.
Skrev här ,men tyvär krångla koden igen,men gör nu ett nytt försök.
Hoppas du blev nöjd i badrummet med det nya du köpte.
Här behövs det också lite nytt till badrummet.
Härligt dina fina vovvar har det. Inte lätt för Saga att börja lydnadsskolan när man kanske är lite ung och busig.
Men hon mognar säkert ska du se,och förstår nog vad du menar.
Ha en fin kväll nu.KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards