Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Lov som kom av sig

Av Kerstin - 12 april 2013 19:54

Nu har man jobbat en vecka, ja i alla fall 3 dagar eftersom jag vart sjuk på lovet och behövde dagarna efter att komma ikapp i kroppen. jag är väl inte riktigt hundra ännmen det kommer hoppas jag. Ja nog om det!

Vi försökte göra några saker med hundarna även om det blev surt efter...


 

Vi gjorde en mysig utflykt till havet på andra sidan. Där kan man i alla fall se vattnet, vi ser fortfarande bara is men vi hör måsar eller trutar säger fågelexperten att det är. Konstigt känns det att inte se vattnet....


Ingen hundträning har orkats med utan bara promenader men det har oxå gått bra för hon har varit trött på kvällarna. Just nu så löper lilltjejen igen och det kan ju vara att hon känt av att det skulle bli snart. Hon har haft lite humörsvängningar men ändå något lugnare på något sätt!


 

Nu blire bara koppelpromenader för lilla Dronningen...


På fredagen så kom vi då äntligen iväg till kära Karlholmsbruk som vi har planerat hur länge som helst. Det är alltid så mysigt att vara där...vi pussade och myste med alla hundarna, Typen o Elvis var överlyckliga att träffa sin gammelmamma. hero bara smälte in och även saga förståss...fast i olika omgångar var de inne.


 

Saga o Kasper hade det superkul när de räjsade på täkten...kul att se att min tjej kan leka med en storpudel.


 

Den här mysige var så mjuk och skön att jag kunde ha tagit hem honom/henne ???? 


 

Myspys mellan brorsor blir det lite då och då fast just nu inte...Saga löper och då blir man ju konkurrenter...Ja den ene vitingen har varit så dålig i magen att vi måst vara in och vätska upp honom. En natt spydde han ner min säng 4 gånger och det kom båda vägarna. Jisses vad jobbigt när man själv mått så jäkla dåligt...Tänkte just skriva att han är bra igen men nu har han under promenaden med husse käkat en kattskit så nu har han medan jag sitter spytt 4 grr igen...Fan vad less jag blir!


 

Nu väntar vi bara på våren men HALLÅ var är du...får köpa blommor och titta på istället!


 

jag älskar min arbetsplats, fotade växthuset när jag skulle åka hem...en annan dag ska jag fota ngt annat mycket gulligt!


 

Underbara lilla Elvis....


 

Husse var ute och lekte med vårt snabba lilla lakritstroll...åh vad han njuter! De var även ute på isen och då går småbena som trumvirvlar...


 

Den här bollen är "Min" bara så ni vet...


Funderar lite då och då om jag ändå ska ta och lägga av med bloggandet just nu känns det som att jag bara sitter här för att jag ska...än en gång kommer tankarna om  att lägga ner den! har knappt tid att läsa andras och man kan ju inte begära att andra ska läsa min blogg när jag inte har tid att läsa andras...det är ju så skoj att läsa andras bloggar. Det är inte så många av mina gamla "bloggvänner" som skriver blogg längre så det kanske ger sigautomatiskt...vi får se! 


Det har varit en turbulent vecka också med att Tommys lilla söta mamma gått iväg till stället där kossorna betar och ängarna är gröna året om...90 år och en männsika som strävat hela sitt liv! Allt har inte varit lätt hela vägen. Vila ifred kära  lilla söta Mary!


Idag var det skönt att komma hem och ta en liten promenad med mina underbara hundar och känna att det kanske är en vår på gång. Jag gick ut i mina gummistövlar och det var en skön känsla att slippa isskor och nu kan det bara bli bättre!


   Snart ett minne blott får vi hoppas!





 
 
Ingen bild

Lise-Lott

15 april 2013 08:46

Hej
Synd att du blev sjuk på lovet,då man kanske vill göra en massa andra saker. Men hua för ormen inte vill du väl ha en orm.
Jag förstår dig om bloggen,Själv tänker jag nog ta bort hemsidan och bara ha bloggen ett tag får se hur jag gör.
Jag brukar läsa din blogg,men ibland tar han inte in kommentarerna och jag orkar då inte skriva om allt.
Ha en bra vecka Kerstin.
Och hälsa Tommy och beklaga inte lätt aven om ålden var hög.
Kram till er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards