Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Jullov...

Av Kerstin - 19 december 2009 00:22

JULLOv....vad kan man mer begära....

Dagen har varit stressig som vanligt och att bestämma sig har tydligen blivit en svaghet hos mig...men va fan det är ju min styrka...vad är det som händer?

Hundrace i 22 graders kyla är inte så bra...det har bara därför blivit korta perioder...tog en tur till hörne idag i snöyran.

 

I love snow....  

Ramos o Cesar fortsätter som ett kärlekspar i sin lek...är så glad att de har varandra det är äkta vänskap dem emellan,men det är Cesar    som är bossen...älsklingarna mina!

Hero han är supertuff och det är så skönt att han platsar i vår flock!

Just nu ligger alla killar och vilar...

Jullovet är här och det kom inte en dag försent...jag har tackat nej till ett jobb jag så gärna ville ha men det funkar inte att byta i halvtid...får söka andra jobb i stället! Känner mig hedrad att jag fick det jobb jag sökte...stressigt har det varit!

Nu tar vi tag i andra bitar...julmat, städa och klappar...

Vår julafton blir i alla fall lugn hoppas jag!

 

 

Kram och Tass på er...

 
 
Lise-Lott

Lise-Lott

19 december 2009 08:50

God morgon
Stressa inte det blir jul i alla fall.
Ja vad kallt det är nu.Lika här man kan bara ta korta promenader med dom fyrbenta.Vi har 22 grader kallt i dag.
Så jag ska allt åka och köpa hundtäcken till mina fyrbenta så vi kan vara ute lite längre.
Hoppas ni får sova skönt nu på morgonen.
Vi ska ner på stan nu.
Kram vi höres mera före jul

http://lukas.disntudio.se

 
Carolin

Carolin

19 december 2009 11:59

hej! ja det avr denna helg.. Men tur att vi inte gjorde det för det är -22 grader här. Hundarna fryser om tassarna och vill inte gå ut.. Gud förlåt jag glömde.!! Det har varit en röra här hemma pga fönster byten.. Men i mellan dagarna är Danne ledig och då hoppas vi inte på så kallt så man kan vara ute med vovvarna!
/Carro och gänget

http://www,gabbes-hundar.blogspot.com

 
Karin

Karin

20 december 2009 20:29

Härliga bilder på hundarna,vi har idag 18 grader kallt men i Fredagskväll då hade vi - 20 huga det gillade då inte min Chisa,men lilla Hjördis hon bara plöjde runt i snön.Det är så underbart att titta på dem när de plöjer runt i snön o leker och blir alldeles vita sen får man ju själv leka :-)
Min mailadress är kajsa-varg@telia.com.
Önskar er en skön fortsättning på kvällen .
kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards