Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Slappardag

Av Kerstin - 19 december 2009 20:03

En riktig slappardag har det varit idag...korta promenader i kylan.

I morse var det helt ljuvligt ute. Kyligt, strålande sol och så knarrade det under skorna...

 

Jag tog tre rundor i morse men det blev bara en kort runt huset med Hero som fryser om han är ute för länge...lilla fryskorven

 

 

  

 

 

Cesar fick en liten längre runda men han fryser oxå eftersom han har så dåligt med underull!

   

Ramos däremot fryser inte så han fick den längsta rundan...har även tränat på två olika moment inomhus. Jag håller på att lära honom att slicka sig på nosen. Kommandot blir mmmmm...det tar sig. Han blev jättetrött...

Jag tränade oxå bakdelskontroll och där är han med på noterna nu...det har jag tagit ifrån ett tips av Carro och hennes blogg!

Ikväll har vi varit och grattat Tompans bror och det var mysigt att få träffa dem, det var ett tag sedan!

Hero fick följa med dit! 

Nu ska vi slappa men först en kvällsrunda med vovvsen!

 

   Ha en bra lördagkväll!

 

 

 
 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

19 december 2009 21:09

Skönt att läsa att du har en slappdag. Vad duktig du är som lär Ramos lite tricks. Bra för han att använda järnan...

http://www.annelishundtjanst.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 december 2009 00:08

Vilka fina bilder du tagit. Men hu vad kallt ni har om ni har -22 grader hos er. Förstår verkligen om dina hundar fryser då.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Annika

Annika

20 december 2009 08:52

Visst är det underbart vackert med snön. Ljust och fint blir det också. Men kylan kanske kunde varit lite mindre så man inte frös som den. Jag älskar att sova med öppet fönster men gubben min tycker att NU får det väl vara nog. Han fryser så han blir alldeles blå fast han ligger under täcket :-) Stackarn.
Vi har också två goda vänner och lekkamrater i vår flock. De älskar att busa med varandra och det är en fröjd att se vilken glädje de har av varandra.
Skönt att jullovet är här. Koppla av och ha det skönt och njuuut! Grattis också till jobbet du fick men inte ska ta *fniss*
Nu ska jag sluta innan det blivit ett 5 sidor långt inlägg :-)
Önskar er en underbar söndag och 4:e advent! Tänk nu är det snart jul!
Hej hopp och en kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lena

Lena

20 december 2009 18:03

Vad trevligt ni har det nu med snö,så ljust och fint.Ramos Ceasar & Hero ser verkligen ut att njuta med sina race.Mina killar fryser om tassarna när dom plumsar i snön.Tack för julkortet.
Trevlig 4:e advent

http://www.cartier.webb.se

 
Karin

Karin

20 december 2009 20:35

Så fina de är på korten hundarna,din golden har väldigt fin färg.Lille Hero är ju bara för söt på kortet.
Sååå skönt att vi fått mycket snö o kyla,då är det som det ska.Var ut en sväng i skogen i går med mina svartnosar och det var så tyst och vindstilla o snöade för fullt så underbart mysigt det var.
Önskar dig så en skön avslutning på kvällen,kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards