Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Ljumma nätter och varma dagar....

Av Kerstin - 5 juli 2010 20:16

...ja nu är sommar´n när den är som bäst, tycker jag! Det har blivit så att vi vänt på dygnet nu några dagar...vi sover till minst kl.11 och somnar tidigast kl. 2 på natten...det är alldeles för varmt att orka med något helt enkelt!

Vi har tränat så lite som möjligt, endast ett sökpass och det fick bli tidigt...Klockan åtta var vi på plats och då hade det redan blivit 23 grader...gissa om det vart en varm dag!

På kvällen satt vi ute och njöt av den underbara natten och det var en härlig känsla att nu äntligen!  

Alldeles vindstilla....


  


Hero har precis blivit en vilde i vattnet...superhärligt!


  

  Cesar fortsätter att vara en badjävel....

    

Inget kan stoppa honom.....


Det gäller att hitta bra sysselsättningar och att jaga boll vart en sån...åkte iväg till skogen!


  

Ramos på G....men släng nån gång då....


  


  


  

Ja det orkades väl med ca 30 bollhämtningar....sedan så gick vi iväg och då mötte vi en grävling som jag blev livrädd för! ramos trodde vi lekte och började att jaga mig...


Cesar jagade oxå boll....

  

  

Hero jagade sig själv tror jag....


  


Alla hundar badar och jag har tagit mina premiärdopp, Hero badar och simmar...Ramos apporterar i vattnet och blir hur trött som helst!



Mitt i allt solande så kommer det världens åskväder och störtregn....


  


  


  




   Livet är fantastiskt!



 
 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

5 juli 2010 20:29

Jag måste försöka vända lite på dygnet. Det är sådär att störta i säng i kanonhetta 22 på kvällen och vakna vid fem på morgonen när man har semester. :) Ikväll ska jag försöka hålla mig vaken till 23! Hör och häpna!

Och träning av hundar... nej.. Däremot kan man ju vara ute mycket och njuta av livet och gå i skogen vid tidpunkter då man inte avlider av hettan. Det är sommar och det är härligt!

http://www.dalahundar.se

 
Annika

Annika

5 juli 2010 22:01

Kvällar och nätter är BÄST!!! Dagarna orkar man ingenting. Pust för värmen! Här ligger hundarna i en hög och bara flämtar...ja om vi inte far till badet och badar förstås. DÅ blir det fart i grabbarna.
Ha det gott och NJUUUUUUUT!
Kramisar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

5 juli 2010 22:02

Som vanligt härliga kort. Kul att Hero har blivit så tuff i vattnet. Men han är ju en apporterande vattenhund med! En bra och trevlig pudel! Ha det skönt i värmen!

http://www.annelishundtjanst.se

 
Lena

Lena

6 juli 2010 07:39

Varmt och skönt ute men även inne,man skulle ha haft AC inne också.Ja det är bad som gäller och spår.Ni måste ha det skönt i stugan ser jag.Härligt för hundarna att bada.
Sköt om er och njut.

http://www.cartier.webb.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

7 juli 2010 22:31

Visst blir det sena kvällar nu. Det är ju då man kan gå ut och orka något.
Vilka härliga badbilder på dina fyrbenta.
Det ska bli fortsatt varmt,så man lär väl ut i vattnet med dom fyrbenta.
Ha de gott nu.
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards