Alla inlägg den 2 september 2010

Av Kerstin - 2 september 2010 20:52

Idag slutade jag tidigt och då passade vi på att sticka ut och låta våra killar springa och vara lösa och lediga!

Först var det de stora herrarna som fick springa av sig sitt stilla...när det var över så släpptes Hero in i gänget och då har de så skoj alla tre tillsammans.

Havet var så härligt idag, stora vågor och en underbar sol. Vi hade med oss lite fika och vi njöt av den härliga utsikten.


Den här blir man aldrig trött på....


   

Stor o liten springer ner till vattnet....


   

Alla tre killarna var nere och jag var lite orolig att de skulle få för sig att gå längre ut!


   

Ramos njuter av att få vara nere vid vattnet och att få springa i vinden men ibland så måste man ju vila!


   

Lilleman hade lite svårt där mellan stenarna....


   

Allt i sin ordning...Cesar möblerar om stenarna  ....sysselsättning som räcker länge!   


En o annan trut syns det till ibland men de flesta har flyttat söderut.....


                


  


Cesar har varit dålig i magen den här veckan och fått ätit ris, idag var han tillbaka till vanlig mat så jag hoppas att det inte blir något mera. Cesar väcker inte sin husse eller matte i onödan inte, han älskar ju att sova och helst i våran säng när vi klivit upp....

Helt plötsligt så har vi fått börja plocka fästingar, Hero har haft tre stycken samtidigt och det är de enda jag hittat på honom. Cesar hade en jättestor som ramlade av sig själv. Ramos käkade upp den tror jag så nu får han väl fästingar i magen....blääää äckligt!

Idag har jag beställt tid för kastrering på Ramos...nu blir det på riktigt och det är fortfarande med blandade känslor som jag ska låta någon göra detta ingrepp. Jag kan inte hjälpa det liksom. Jag vill ju ha en hund som kan koncentrera sig fullt ut...det börjar bli lite dåligt med det. Igår flög det ut världens största fågel framför oss på stigen där vi gick...tjoho vilket race det blev på den svarte springaren.

Vi har tränat sök i veckan och då jobbade han på bra fast ett tag trodde han att det låg en figge uppe i ett träd...vet ej vad som flög   i honom. Han drog oxå efter en korp och det är väl det här jag ska komma ihåg när jag tänker negativa tankar! Fast markeringsövningarna var strålande då i stället!


  


Medan vi var i skogen så gick hero på kurs med lillmatte Kikki...det gick jättebra och jag vet inte riktigt i vilken ordning han bet av ännu ett koppel...pirayan!


Jaha så var då denna arbetsvecka slut igen och så blir det en hel del slappa i helgen. Städa det är ett måste!!!!


   Tjingeling o Trevlig helg!



  

    




Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards