Alla inlägg den 4 september 2010

Av Kerstin - 4 september 2010 19:49

Tänk att i morse fick jag sova sött ända till klockan 10.15...helt otroligt, inte ens den svarta springaren ville ut. Vaknade av mig själv och steg upp för att gå en runda med Ramos, vi gick 2 km spåret och det var en underbar runda med en underbart lugn hund.

När jag kom hem så käkades det frukost....gott, gott gott!

Ok...idag hade jag bestämt mig för att städa och slappa och tänk att det har vi oxå gjort. Började med att städa vår altan och där hade vi god hjälp av våra älsklingar...

Hero mumsade på det jag klippte ner från busken....

  Ramos käkar på sin pinne....ville vara ifred.

    

Cesar tog sin pinne och gick in...lugnast tyckte han.


Det var så stökigt på altanen men nu ser det faktiskt mycket bättre ut än innan. Som belöning fikade vi ute och njöt av den underbaraste bakelse som finns...BANANbakelse...


  

Mmmmmmmmm.... vilken lycka att de inte var slut på kondiset idag!


Vi städade även badrum, kök och plockade lite här o där och när vi var klara så åkte vi ut till Lintjärn och la ett spår till Ramos och medan det låg till sig så gick vi på en härlig promenad med de andra killarna... Hero var så lycklig att jag tror han sprang dubbelt så mycket som vi gick och varje gång han kom ikapp så hoppade han upp i min famn!


Ramos spår var idag inte så svårt, i alla fall inte för mig...lätt terräng. Det var två vägar som korsades, tre apporter och så var det tre vinklar. formen var helt underbar och han spårade med fart och fläkt, markerade alla apporter och därför är jag så nöjd. helt underbart att han kan vara på G ibland.


  

Igår var vi på vår sista tävlingskurs för den här omgången. Det funkade faktiskt riktigt bra fast det var mycket luktande utanför plan. väl inne så gick det så bra. Tyvärr blev han lite halt efter hoppet. Vet inte varför han blir halt så lätt...inte så kul i alla fall! Köpte en ny bok igår och nu väntar spännande läsning!


Nu är det sen middag som vanligt och i morgon blir det saltvik som väntar!



   Trevlig lördagkväll! 



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards