Alla inlägg den 20 september 2010

Av Kerstin - 20 september 2010 20:57

Igår var vi ut på något helt nytt...jag och alla hundarna åkte till skogen för att lägga lite spår. Ja det var ju inte speciellt nytt men cesar skulle få gå ett viltspår...jätteskoj tänkte jag. Undrar vad som ska hända när han hittar klöven, drar nog iväg och mumsar som han alltid gör när han hittar ngt mumsigt och snuskigt!

Vi la ut alla spår och det blev en timmes väntan....vi tog alla spår i turordning. Först ut var Loppan, Konrad, Jimmy och Walle...Cesars spår kom sist.

Det blev ett 50 m spår rakt in i skogen, släpandes på en klöv...Cesar tog ivrigt upp spåret, smaskade i sig en svamp och tog upp spåret igen,,,en 1/2 meter innan klöven blev hunden skiträdd och ville bara fly därifrån...hualigen vad äckligt och läskigt det blev! Han nosade lite men det var bara rädslor som övervägde...Vi tog hem klöven och nästa vecka ska vi göra om det! Så spännande...


  

Christinas Walleman så duktig och så stolt!


Hero fick ett spår med två vinklar och två leksaker i spåret...duktig och snabb spårning!

Ramos fick ett litet spår på grusvägen och jobbade med nosen en stund!


  

Skogen är bra vacker...


  

....och himlen med!


Idag har det varit en lång arbetsdag och jag hade svårt att komma upp i morse efter nattens bedrövliga valnatt...hua vad det känns fel i detta land nu!


När vi kom ifrån jobbet så for vi till en stor grusgrop med Hero o Cesar...massor av bus och jag tog kameran med förståss!


  

Hero är som ett rumpdrag på Cesar och innibomben snabb ska ni veta, han springer förbi de stora vovvarna!


  

Tjoho här kommer jag...


  

Titta vilken fin pinne jag har matte....


  

Cesar började naturligtvis att leta stenar...


  

Släpade med sig sin sten överallt förståss....


  

Mallig som bara den....


Till slut så bet han sig i tugan och började blöda, då var det dags att dra vidare för den svarta trattkantarellen måsta ju få komma ut han med.... Cesar mår inte så bra just nu för han har sån klåda på frambenen, det blir snart ett veterinärbesök med honom igen. Han behöver mera cortison och det är väl därför det kliar kan jag tänka...Hans päls är ju tunn som ni ser och det är det eländiga cortisonets fel!


Vi åkte till flygfältet igen och där gick Tompan ut ett asfaltspår och det blev ett hårt spår som var ca 400 meter.


  

Ramos tog upp spåret bra och hittade de apporter som husse tappat!


  

På banan kommer det en mötande hund som Ramos måsta gruffa lite åt annars var han helt koncentrerad, de vände som tur var!

Det är nu bara fyra dagar kvar med tratten på och när den är borta har jag lovat min svarta springare att han ska få just springa fritt i skog o mark. Han längtar efter det har han viskat i mitt öra....märker att han blivit smal och tappat muskler efter ca tre veckors stilla koppelpromenader!


Så fort vi fått ordning på lägenhet och allt annat så ska det bara bli hundar som gäller igen!

Fick idag kontraktet på den nya lägenheten och så ska de besiktiga den här nästa vecka...vi har ju haft en marodör i vårt hus och det kommer att kosta lite kulor att renovera...


Just nu väntar jag på en remiss till hudkliniken, håller på att bli tokig på de kliande exsem som jag fått...Kanske följer med Cesar till vetten eller jag kanske ska göra tvärtom!



   Måndagshälsningar!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards