Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Årets första skogsspår

Av Kerstin - 13 april 2011 22:12

Vilka ljuvliga dagar och kvällar vi hfat den här veckan...jag vill inte vara inne så är det bara!!!!

I måndags tränade jag och alla hundarna lite olika saker...med Ramos tränade jag det vi tränat på lördagen...vi är så taggade nu...avslutade med en budföring. där måste jag backa för han har börjat att tjuva, han älskar budföringar!

Hero fick vara ute och kuta en stund men fick en avslutande budföring han med...Katrin i andra änden fick jobba lite för att få honom att fatta...de måste ju lära sig!

BenknäckarCesar fick vara ute lös han med och som avslutning för honom så blev det några markeringsövningar och tänk att det fattade han på en gång...HUR DÅ??? Kan det vara för att vi sagt sök åt honom när han ska hämta in grejor....vet ej men han levererade markören flera gånger...min duktiga tokdåre...

Igår blev det vilodag för samtliga...det blev en rejäl långpromenad på dan det var det enda som hände!

 Så har vi då kommit fram till idag och nu har vårt hus hittat sin plats...helt otroligt!


Här står det nu     I love it!!!!! 


 Tompan insekterade....I love him   puss min gubbe som kämpar så mycket!


 Smöret inspekterade hon med...


        och hon gillade det tror jag!


Vi åkte ut till Saltvik på eftermiddan och jag la ett spår i skogen åt Ramos ...medan det låg till sig så åkte vi till huset och käkade medhavd middag.


 Tack och lov för snabbmat....


Hundarna fick vara i sin älskade hage i alla fall två fick det...Ramos var med oss för det är ett hål i hagen och jag vill inte att han ska komma på drift...de andra brysr sig inte....


  Cesar var fri fast man kan tro att han satt finkad....


 

Det var ett jäkla gnäll på den här lille filuren...man kan tro att han är finkad men det är han inte...


Ramos var med oss, i lina och han var mera finkad men det gnälldes inte....


Bäst att hålla koll åt alla håll....

    Min underbara springare.....du är så fin!


Ja efter ett tag så stack vi iväg till skogs och Ramos jobbade så bra...Tog upp spåret perfekt, markerade alla apporter, jobbade så bra i alla vinklar...följde ett rådjursspår men avbröt och återgick till det han skulle göra...det kändes verkligen roligt att det gick bra den här gången.


Vi avslutade dagen med att åka på musikesteternas slutkonsert ...Idål... så duktiga de är...som vanligt!


I morgon väntar en lång dag och kväll...


   See you!    

 
 
Lise-LottL

Lise-LottL

14 april 2011 09:00

Hej
Men så roligt Kerstin och vad fint ni kommer att få det.Ni får sätta upp staket runt tomten sedan så ni kan ha alla hundar lösa.Det är toppen att bara kunna släppa ut dom i det fria.
Ha en bra dag
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 april 2011 23:31

Ja visst är det härligt ute nu :) Vill verkligen inte vara inne.

Vad långt ni kommit med huset. När är det planerat att det ska vara klart att flytta in?

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ulla & Co

Ulla & Co

15 april 2011 12:42

Kul att du kikar in hos oss.
Om vi ska gå i skogen får vi hålla oss till skaren. Om den håller vill säga ;)
Nytt hus ser jag. Roligt med nytt.
Ha det så gott och så önskar vi er en trevlig helg

http://www.gottigottas.com

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

16 april 2011 10:43

Kul med nytt hus. Roligt att se det bli mer och mer klart.
Önskar er en trevlig helg! Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Marie JB

Marie JB

18 april 2011 13:06

Vad fint ni kommer att få det och vilken utsikt, HÄRLIGT!
Små svarta filurer kan vara lite gnälliga, då de inte får vara med (som ett plåster), haha!
Kram till er! Marie

http://www.smartchoice.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards