Alla inlägg under april 2011

Av Kerstin - 5 april 2011 21:16

Nej man vill bara vara ute...vi var till stugan igår och där smälter snön med en rasande fart. Det börjar bli vatten på isen, påskliljor tittar fram men det bästa av allt är att det händer saker med vårt hus...hoppas vädret håller i sig nu!

katterna mår hur bra som helst och det är en fröjd att se dom in action igen. Vi slipper ju allt katthår och kattbajs...det får våra snickare ta hand om nu...hoppas det inte kommer ngn räkning....

Igår var det ett ljuvlig väder, jag ville inte gå in så vi var ute till det blev mörkt, likadant idag... Vi stack iväg till skogen och lät hundarna vara lösa och så passade jag på att träna lite innan jag gick en långpromenad med Ramos.


Det var så vackert i saltvik och vi bara längtar....

   Hoppas isen smälter snart....


 

Martin följde med ut och kollade läget... mycket snö är det!


 Goa Ziggy på sin favoritplats....soffan i blå rummet!


 Smöret njuter av livet på landet....


Härligt att vara nere på stranden....


 Ziggy kollade in om isen skulle släppa snart....


Helt otroligt så kikar påskliljorna fram....


 När vi for hem så var det en ljuvlig himmel....tyvärr så gör sig inte färgerna sin rätt här....

  

Idag tappade jag en sak som är värd 1500 kronor då blev jag inte glad!!!!!! fasen vad klantig man får vara....känns som att saker bara försvinner framför ögonen på en. Man får ju snart vara glad om man kan hålla reda på sig själv....hahahaha! fast idag var det inte ett hahaha som kom ur den här munnen inte....


Må så gott, nu ska jag gå till Martin med en väska...han ska bege sig till huvudstaden i möra...


  Må så gott alla därute...       



Av Kerstin - 3 april 2011 19:24

♪♫♪♫...ja så är det nog, för idag har det regnat och varit dimmigt som bara den. Det är ju jättebra för snösmältningen och kommer det sol på edt här så bör det ju skena iväg! Hoppas jag i alla fall. För då kan vi börja sökträna i skogen och det längtas det efter otroligt mycket!

Började dagen med att sova länge, sen stack vi iväg på ett födelsedagskalas, mycket trevligt sådant!

Vi hade bestämt för att träna sök idag och så fick det bli...5 hundar och 4 förare. Jag hade Hero o Ramos med...Cesar var med husse, de hade det mysigt och lugnt tillsammans.

Hero gick som andra hund och han hade hittafiggar 3 st. Det gick bra, han spårade inte idag. Det var 2 figgar i mörkret och den 2:a var lite läskig...där måsta matten stödja och figgen säga Hej Hero...då blev det inte så frustrerande...jätteduktig liten kille!


Sedan figgade jag åt tre andra hundar innan det blev dags för Ramos. Körde enbart figgar med markering, lösa rullar och eftersom jag bara äger en så lånade vi en av de andra. Det gick bra, han höll ihop alla fyra skicken och det kändes så bra...Han fick hjälp med att ta rullen ibland men vad gör det, de måste ju lära sig...de kan ju inte veta annars! Jag är supernöjd med dagens träning! Nu blir det sök ett tag på helgerna antar jag!

  Så snälla sol lys och ge oss värme så vi kan vara i skogen och träna!


Annars så har det varit lite rallyträning i helgen och så har vi slappat, städat och ätit god mat...i morgon har vi studiedag och det känns skönt att slippa stressa på en söndagkväll...javisstja...har ju tvättstugan...måste springa....


  Tjingeling!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards