Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Kerstin - 7 mars 2011 17:46

Jisses vad skönt att vakna en måndag ock känna att det inte finns några måsten...inte behöver man stressa iväg utan allt kan bara gå i egen takt! På fm så var vi till "Byggbolaget" och kollade in färgen på vårt hus och det är häftigt att se hur det växer fram...uppar nu bloggen om Saltvik.

Idag har Tompan och jag varit på stan en sväng och det var längesen det...

  

vi fikade och så passade jag på att köpa en ny vårjacka och den här gången valde jag en bra färg, nämligen svart.

Efter stadsrundan så for vi ut en sväng med vovsen...de fick komma ut en sväng var.

Ramos fick lite Rally men för första gången var han ganska blase´så nu gäller det att backa bandet och ta det lite lugnare så han inte tappar sugen!

Tränade istället lite markeringsövningar...vågade inte leka med boll idag för han är lite halt efter gårdagens hopp i snöhögarna och det är ju ingen måtta på hur vårdslös man kan vara då...

Hero o Cesar räjsade med varandra och det fick räcka idag....

Igår tröttnade jag på skidåkningen...det var så tjusigt väder ute så jag stack iväg med alla killarna och tränade lite med de en varsin gång...


  

Cesar badade i den smutsiga snön.... och mycket bollar blev det!


Försökte lägga ett asfaltspår åt R men han var inte ett dugg intresserad, vet inte om han fattade att det var det han skulle göra...

  

han plockade en apport men sen...jaja vi tar nya tag när snön är borta!


  

Tränade avlämning sitt stanna kvar och ingångar med Hero...


När skidåkningen äntligen var slut så stack vi iväg på ännu en härlig utflykt och igår gick jag min första långa (2 km)promenad och det är det längsta jag gått på över en månad....hittade en sandad väg och då gick det bra...nu strejkar mitt knä ännu mera...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Bilder ifrån gårdagen....


 R

Ramos laddad, väntar på sin bästis...

  Mmmmm goda dofter....

  Kom igen brorsan, nu springer vi....

  Lillputte sprang upp o ner...ner o upp som vanligt....

  Cesar hittade en god pinne att smaska på....

 

Det gjorde även lilleman....


     

Hero har blivit så duktig på inkallning och att sätta sig fint....belöning...då blev han tvåbent! Min lilla cirkushund!


Väl hemma igen så blev det soffan och så började jag på att leta ett boende runt Gävletrakten...hittade en sjöstuga i Furuvik...så nu ska vi på lillsemester några dagar....


Nu är det middag och så blir det lite slappande.... 


   Tjingeling!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards