Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Kerstin - 20 mars 2011 19:14

Ja i alla fall om man stannar här i min lilla kokong som jag just nu befinner mig i...glöm den värld som brinner...stäng av alla intryck ifrån den värld som är i kaos...bara vara med mina underbara hundar, mina träningskompisar så blir livet underbart! Jag har även en underbar sambo som står ut med mig och alla mina infall!

Förra veckan så var det ett tempo utan dess like, jobbade ifrån morgon till sen kväll... hade en teater/musikföreställning att sätta upp.

Den veckan var det inte kul att vara hund i detta hus, minsann...men  det har vi tagit igen nu!

På fredan så var jag totalt slut och bara slocknade i soffan men igår blev det skoj att vara hund igen. Jag åkte till mo på förmiddan och tränade Rally och den här gången kunde vi vara ute...så jätteskoj och både Ramos o Hero gick superbra...några moment som det blev lite tapp men helheten är jag nöjd med. Vi åkte till stugan och kollade av och nu ligger tankarna på plats och till veckan börjar de gjuta...Jipppie!!!!! ( Se Saltviken)

I morse så klev jag upp direkt när vi vaknat och så stack jag iväg med alla hundarna på lite sökträning. Fasen vad det är kul att träna igen, nu längtar vi efter riktig skog att vara i....

Cesar fick idag tre hittafiggar och han var så taggad och jätteduktig, han ska vara med i skogen i sommar, det har jag lovat honom nu!

Hero som andra hund och han fick oxå tre hittaövningar...de två första så spårade han mest så därför fick han ett mörkersök och då åkte nosen upp...så mycket motor i den lilla vovven   

Ramos fick några markeringsövningar och de klarade han galant, la markören i min hand och satte sig lugnt och väntade på kommandot visa...så kul! De sista figgen inne i en container och han kom ut med den...nu blir det bara markeringsövningar i skogen som gäller, hoppas vi kan kliva upp en nivå i sommar!

(inga bilder tyvärr, men nu kommer det bilder)

När söket var färdigt så stack jag hem och hämtade Tompan som hade kokat kaffe och gjort mackor...nu drog vi till skogs!

Underbart väder och mina underbara vänner som är det bästa som finns....


 Ut till Hornslandet....vart ska vi fara?


Ja vi hittade ett härligt ställe... upp med bakluckan och fram med fikat!

  Min gullgubbe   njuter i solen...puss, puss...


Tjoho här var det livat... men lugnt ändå....

  Egentligen så hade inte Ramos fått komma ut och vara lös men det var så mjukt och skönt i snön att jag hade inte hjärta att koppla honom, de var så lugna, fast ett litet skutt kan man ju kosta på sig...vill inte att han ska bli värre i sitt halta ben igen!


  Min ♥♥stolta springare ♥♥....som i nattens dröm fick bli en häst?!? 


Höga härliga snöhögar....


 

Är vi fina nu...


 Husse har du godis?


 Men nu ´rå får vi nåt godis nån gång!!!!!


  

Ramos tog Heros fårfäll och stack iväg men kom faktiskt tillbaka med den när jag skramlade med lite gotta, tack det var snällt!


Godisregn 1...

   Godisregn 2.....

 

Godisregn 3....

Lilleman fick ju oxå komma ut och då blev det godisregn....och inte bara ett utan tre...vi passade på att fika i lugn och ro!


Så är vi då hemma igen och nu är det skittråkiga tvättstugan som väntar....fast det går väl det med!

Alla hundar ligger helt orörliga och sover, skönt att de fick tillbaka sin tid!


Ramos tackar för alla Grattishälsningar!


  Tjingeling!!!!!            

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards