Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Kerstin - 27 mars 2011 16:48

Startade morgonen med att sova ända till kl 9  ny tid ....härligt! Det fick bli en snabbfrukost och sedan stack vi iväg till Tunalid ridhus som vi var några stycken som hade hyrt i 2 timmar...

Ramos startade träningen med att käka hästskit och inte fanns det någon träningsglöd heller.

Jag stoppade in honom i bilen och var på väg att ge upp...tittade på de andra en stund och så prövade jag igen...mycket bättre, vi gjorde hoppet, läggande och ställande samt en hel del fritt följ. Han var lite rolig för han stoppade i sig en stor prutt och jag sa SPOTTA UT, medan jag viftade med skinkosten...flupp så for skiten ut....godare med skinkost alltså. Idag när vi tränade ställande under gång så stannade Ramos efter ett visst antal steg...jahaja det är så det brukar gå till...han har lärt sig att räkna.

Det blev oxå en härlig budföring och så avslutade vi med en platsliggning med 6 hundar och den blev kanon, inget försök alls till att vilja resa sig...mycket nöjda for vi hem!

Så hade då 1/2:a dagen gått och nu till den andra halvan som skulle innebära både bil o hundtvätt...nu blev det bara hundarna som blev rena så bilen får gå en annan dag!

Vi bor ju lite knasigt just nu och jag kan se framför mig en galen blöt hoffe som försöker välta lägenheten om jag skulle ha badat honom här hemma i vårt lilla badrum. Kom på att låna en släktnings tvätthall och det funkade riktigt bra....både Ramos och Cesar fick bli riktigt genomkörda idag....


Bilder............


 

Först bekanta sig med lokalen...ana lite oråd   


Åh shit varé där en vattenslang....

  Fast lite skönt är det nog.....


  Njutan njuta....sen....



Torka torka....


     åsså torka lite till  


 

Nämen nu få´re vara nog...släpp ut mig....på med back on track och sen ut i bilen...NÄSTA!!!!


 

Så var det då Cesars tur och han är en livsnjutare....

    Så härligt att bli blöt.....


...och masserad....


 

Åh vad skönt att bli torkad....

  Cesar strök sig mot mina ben som en katt...

   

På med täcket och ut i bilen.....


Nöjd hoffe är en trött hoffe.....skönt att det är gjort nu! Nu doftar det gott i huset!


     

Hero ska till frissan på torsdag och då blir han riktigt badad....idag har han fått ett räjslopp med den gyllene gossen (innan han blev tvättad)   


Bajsa bör man annars dör man.....


  Önskar er alla en härlig söndagkväll och en fin ny vecka!      



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards