Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Kerstin - 12 mars 2011 18:56

Tre dagar det går fort, i alla fall om man har roligt och mysigt....stack iväg på torsdagmorgon till Gävle, det var skitdåligt väder...typiskt!

Vi hade tänkt börja med att åka till Valbo köpcenter...vi måste ju kolla på kök...vi var till Ikea men vi tog Furuvik först. Det var skönt att vi gjorde det för då kunde vi installera oss medan det var ljust ute.

Det var ett superställe vi hamnade på och man kände att här kommer vi att trivas, så även Ramos o Hero...

  

Vi tog det lugnt ner....


  

Det såg ut som det var en sopbil som var ute och åkte....


    

Det var ett superhärligt litet hus vi fick tag på, det var härligt och en underbar utsikt fast det var skitdåligt väder...

     

Gulligt o mysigt....


   

Tompan fixade middag och hade hjälp av en gosse....


   

Han ville nog gjärna hjälpa till att äta den med.... 


  

Till efterätt blev det kaffe med choklad....


  

Ute ven stormen.....


    

Inomhus var det varmt och härligt.....


Vi släppte bara ut vovvarna för en kvällskissning och bara det var ju lyxigt, vi sov hur skönt som helst, vips var det morgon och vad har hänt...SOLEN!


Ramos o jag gick ut och lekte lite på isen...superhärligt ute...man tog en kopp kaffe med sig och så var det bara att njuta....

  Mjukt och skönt, ibland sjönk man igenom....

 

Kampa med mig nu matte....Ramos fick ha lina för vi lovade vår hyresvärd att ha hundarna kopplade hela tiden; det gjorde inget...det gick att jobba ändå!

Jag har ju fortfarande så ont i mitt knä och det känns jobbigt att ha ont när spår o söksäsongen börjar. Jag testade ett spår åt Ramos på isen och nu kände jag igen min gamle hoffe igen!


   


   


     


     

Han markerade även apporterna och det kändes superhärligt inför spårsäsongen....


   

Efter spåret låg Ramos och njöt i solen tuggandes på ett ben....


   

Hero fick en ny leksak när jag var in till Jennys hundaffär i Valbo...superläcker med många bollar...


   

Tompan satt o njöt i solen....


Vi aktiverade Ramos på dagen så att han skulle vara lite trött när vi begav oss till karlholms bruk för att hälsa på hos Helena o pudlarna, kennel Queen Cobras  för då skulle det bli Heros eftermiddag...jisses vad skoj! Hero han var i gasen minst fem timmar....


   

Det var inte en pudel som mötte oss och inte två heller utan många flera...det var Soya,Sol, Lava....och framförallt så var ju lilla "I Love You "där och vem blir inte kär i honom...


  

Skönheten "Ilove you" Charlie....


   


   

Hero han höll igång så ojojoj....


  

sov gott hela natten efter det ska ni ha klart för er...hihihi.... här har han bäddat ner sig i min säng.


Även Ramos fick komma in och det häftigt att se en stor hoffe bli emottagen av 5 pudlar som skäller, han lyfte på tassarna och frågade om lov...om han fick gå in....det funkade hur bra som helst! Vilken underbar hund jag har...


   

Även han var trött och sov gott efteråt....


När vi kom till stugan så blev han skitförbannad och bara stormskällde mot fönstret, det gick inte att hålla honom...hjälp vad är det för fel....gissa...hahahaha...kolla här får ni se...


 

Han såg sig själv....   älskade hund!


Idag har det varit ihoppackning och städning, hemfärd och hämtning av Cesar som haft det bra...när vi kom till syrran så skulle hon bjuda på kaffe...han snodde en kaka mitt framför oss, det brukar han inte göra...nån protest att vi dök upp...eller...

Skönt att komma hem men vi har fått nya vänner som vi kommer att träffa flera gånger det är jag säker på! Tack snälla Helena o Anders för er gästfrihet! Idag blev det ett långt inlägg och många bilder...det bjuder jag på!


   Nu ska jag kolla in melodifestivalen...Kram o hade bäst!     

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards