Alla inlägg under december 2009

Av Kerstin - 19 december 2009 00:22

JULLOv....vad kan man mer begära....

Dagen har varit stressig som vanligt och att bestämma sig har tydligen blivit en svaghet hos mig...men va fan det är ju min styrka...vad är det som händer?

Hundrace i 22 graders kyla är inte så bra...det har bara därför blivit korta perioder...tog en tur till hörne idag i snöyran.

 

I love snow....  

Ramos o Cesar fortsätter som ett kärlekspar i sin lek...är så glad att de har varandra det är äkta vänskap dem emellan,men det är Cesar    som är bossen...älsklingarna mina!

Hero han är supertuff och det är så skönt att han platsar i vår flock!

Just nu ligger alla killar och vilar...

Jullovet är här och det kom inte en dag försent...jag har tackat nej till ett jobb jag så gärna ville ha men det funkar inte att byta i halvtid...får söka andra jobb i stället! Känner mig hedrad att jag fick det jobb jag sökte...stressigt har det varit!

Nu tar vi tag i andra bitar...julmat, städa och klappar...

Vår julafton blir i alla fall lugn hoppas jag!

 

 

Kram och Tass på er...

Av Kerstin - 16 december 2009 23:08

   Nu snöar det visst i hela sverige men jag tror att det är mest här hos oss just!

Ojojoj vad snö det kommit idag och i går...höll på att bli fast på jobbet!

Vovvsen de bara njuter och Ramos är som en unghingst...helt ur spel!

   

Det här är lite snö det har nog kommit flera dm snö idag så det var lite slipprigt på gatorna....men de fyrbenta njöt i fulla drag!


  


  

Har inte haft tid att blogga på flera dagar nu för det har bara varit jobb, jobb och jobb...igår var jag även på en jobbintervju....idag har jag ångest för jag vet inte om det kändes rätt! Får svaret innan jul men vet ej om jag hoppas på ett positivt svar...tjoho vad knäpp man är! Det var ju det här jag ville men jag kan inte lämna mina elever...de lämnar ju mig, förr eller senare!

Vi har haft två julkafe kvällar med våra elever och det är så mysigt! Det är ju det här man sliter för....Det är kaos i mitt huvud just nu!


Vi har haft  hundvakt åt Hero först hos Anneli och nu ikväll hos Christina! tack båda två för att ni ställer upp och hjälper oss!


Nu har vi fikat och ska natta men först lite Seinfield....


I morgon ska vi ha vårt sena Luciatåg och vår sista cafekväll! På Fredag ska jag ta flunsasprutan, göra ett läkarbesök, kolla in min nya arbetsplats och käka smörgåstårta med mina arbetskamrater och packa ihop en hel sal men sen tar vi JULLOV  


   We wish you a merry christmas!


Kram  




Av Kerstin - 13 december 2009 19:19

   Söndag Tredje Advent, Lucia och julstämning börjar infinna sig...så härligt, det har snöat en cm i dag och det har nog hjälpt till  .

I morse fick vi sova lite längre än vanligt igen så vår svarta demon är förlåten...Tompan tog ut alla vovvarna på sin morgonrunda så jag låg lite till och drog mig...  

Ok väl vaken så stack vi till jobbet och fortsatte gårdagens träningspass. Jag var med och ställde i ordning några förstärkare och högtalare innan vi drog vidare jag och de stora hundarna.....

Ramos och jag skulle på kurs till Delsbo ridhus och även Cesar fick följa, han fick gå ur och kolla av stallplanen innan Ramos och jag tränade....

   

Gullgubben myser och kollar in....

   

Skälla på hästarna det är ju ett måste...åtminstone inne i bilen, det blev inte lika när han kom ut! 

Ramos var mycket duktig idag...i början var han ofokuserad och ville nog mest busa och äta hästskit. Det är det som är hans stora problem...koncentrera sig en längre tid....han ska koll på precis allt!

Därför blev det mest koncentrationsövningar och det blev ett pass på nästan 50 minuter som han klarade av till slut!

Vi tränade också uthopp och inkallning. I början genade han men vi avslutade när det funkade som bäst! Är trots allt nöjd med dagen....

  

Idag kom det lite snö......

Måste berätta om en liten konstig händelse som inträffade häromnatten...Tompan ställer sin mobil för ringning när han ska ta sin medicin men bara när han jobbar. Lördagmorgon vaknar han av att telefonen ringer på övervåningen (det är ett stegrande ljud som aldrig slutar). Han hör steg och plötsligt blir telefonen tyst! Aha Martin har ngn kompis med sig hem. T går upp ochh kollar...ingen där bara en svart stor hund som lyfter på ena ögonbrynet och undrar, vad gör du?.....Den hunden har många förmågor......trot eller ej!

Jag hoppas att snön stannar ett tag så vi får lite snö till julafton   


  Ha nu en mysig vecka innan julen står för dörren!


Kramar till er alla...

Av Kerstin - 12 december 2009 22:42

Startade dagen med ett att sova lite extra länge   vovvarna sov de också...så härligt! När vi vaknat stack jag iväg till jobbet och tränade till våra julcafekvällar vi ska ha till veckan! Där krockade vår verksamhet med ett helt gäng unga skyttar ifrån hela Hälsingland! Det gick det med .....  

När vi var klar tog jag med Ramos till skogen och gick en promenad i hästlandet...jisses vilken fart det vart på grabben när det kom en massa dofter in i nosen! Vi åkte även till Strandvallen och lekte lite med favoritbollarna...behövde tröttas ut lite innan vi skulle åka på familjemiddag hos min mamma!

Hem och vände och stack alltså på middag men att den svarte springaren blev trött det var en total miss för när vi kom hem hade han länsat godisskålen, käkat upp Heros mat som var i en burk, tömt en chipspåse och så hävt ner en massa annat på golvet. ja så hände det igen fast det var ganska längesen nu....typiskt Ramos när han är otålig.....

Maten vi fick idag var i alla fall toppen och vi hade en jättetrevlig sittning...det blir verkligen polsk riksdag!!!!!

I morgon ska vi åka och tränna i ridhuset i Delsbo och det ska bli kul....


  


Trevlig Luciadag och 3:e Advent!


  

Av Kerstin - 10 december 2009 20:43

Tänk att jag tror jag blir crazy banana för nu är det tredje gången jag blir utloggad när jag sktivit en hel del...

  Sankta Lucia, ljusklara hägring, sprid i vår vinternatt glans av din fägring...  Julen är här och sprider frid på jorden  Hejsan Hoppsan Fallerallera när julen kommer ska varendaunge vara glad  


Ja nu har det börjat igen den goda julen och jag är bara trött....vi har klarat av två tåg och nu återstår två till....

Igår var vi till Gävle och den funkade bra dagen mellan Luciatjosset....

  

Det var alldeles grått och dimmigt men det kan vara vackert det med, fast visst blir man extra trött!

Tompan fick lite bassning av sin läkare så nu måste han göra på ett annat sätt...hoppas att det funkar!

Igår när vi var i skogen så tappade jag nyckeln. Jag upptäckte det när jag stog framför dörren och inte kunde komma in...Cesar skällde på andra sidan! Det var bara att åka tillbaka...Jag satte på Ramos sökskynket och sedan letade vi och vi hittade nyckeln samtidigt. Ramos med nosen och jag med ögat!

  

Hemma ligger kissarna och sover på sängen vi har i nedre hallen....


  

Duracellen var i sitt esse i gårkväll....Ramos blev till slut så irriterad att han måsta säga ifrån rejält och då lyfte den lille på benet medan han låg på rygg...i många omgångar hoppar han upp och tar om det igen. men igår måsta han bara lyda, han vågade inte annat!

Nu är jag skittrött och soffan väntar...Van Veeteren oxå....


  Myspys till er!



Av Kerstin - 8 december 2009 20:12

I två dagar har det inte hänt något speciellt egentligen   inte i hundvärlden i alla fall! Det har bara blivit promenader...

På jobbet är det hur trist och nedstämt som helst...det är bara att börja att packa! Dagiset som ska byggas i våra lokaler börjar sakta men säkert att forma sig. Det är traktorer, dumprar och borrar och gubbar om vart annat och mitt i det ska vi försöka att jobba! nej nu ska det bli skönt med lov!


Inatt drömde jag att jag träffade en zoombies eller åtminsone en död människa som sa till mig att jag skulle få några veckor till att leva för det var lite för tidigt idag. Undrar vad det stog för??????Jag drömde oxå att jag höll på att svälja tennisbollar, jag vaknade och hade slut på luft!!! Det behövs nog ledigt ett tag nu!  

  

Det är tur att man har sina sötnosar...idag var jag ute med Ramos o Hero och de fick båda ett hoffe/pudelkokkoryck...hjälp innan jag fick ordning på det. Jag fick ta till tunga artilleriet och då blev det lugnt!

Hero retas med Ramos och då kan han inte hålla sig...det går inte, måste ju busa med denna MH/pudel/trasa....proppar i öronen Ramos och duracellbatteri i Hero. De hundarna skulle tjäna en förmögenhet på att vara med i en reklamfilm om dessa varor!!!

Imorgon är det fullt pådrag...luciatågs tränig med två grupper på morgonen, sedan en resa till Gävle, hem till Lekislucia och avsluta med en middag på medelhavskällaren tillsammans med Saltviksstyrelsen...Undrar hur man mår i morgon.  

Nu har vi just varit på kvällspromenad och jag ska sitta med gubben och slappa en stund!

  Kramen


Av Kerstin - 6 december 2009 16:24

  

Andra advent redan och Julen närmar sig med buller och bång! Vi tar det ganska lugnt, stressen inför jul den lämnar vi utanför vårt hem....det känns skönt och där är vi så lika tompan o jag....det löser sig!

Jag bara vägrar att stressa runt som en idiot för att försöka fixa en massa saker...nej var sak har och tar sin tid!!!  

I jobbet däremot där kan stressen över att inte hinna bli klar göra en tokig   så det är tur att vi slipper den här hemma...ok nog om detta!!!!!

Idag sov jag ända till kl 12...gick förståss ut med killarna först men sen tog tröttheten över...

Snabbt som gatan var jag på bena klockan 12.10 och stack till skogen med Ramos o Hero.

Katrin var oxå där så småkillarna fick busa av sig en stund, Hero fick även ett kort spår och det är sån fröjd för ögat att se hans spårglädje....

Jag la ett spår ca 500 meter, tre apporter till Ramos. Det gick i många krokar och vinklar. Det började med att  en pinne fastnade mellan tänderna. när vi väl fått ut den så spårade han nog en häst så han hamnade i bakspår till första apporten...hmmm detta var ett test, hur löser han detta?

Det gick jättebra, han fick vända och klura ut hur han skulle göra och han löste upp det med att spåra och markera de två övriga apporterna...skoj!!!!  


Tompan och Cesar har varit ute i skogen och Cesar har fått vara lös och ledig...det är så skönt med denna gubbe som inte bryr sig i nåt annat än sig själv och oss! Det finns ju inga svampar nu !! 


Jag blev erbjuden att följa med och träna Räddningssök men måsta tyvärr säga nej för vi måsta åka till Saltvik och kolla att vattnet inte frysit...det är en kran som vi glömt att stänga!!! Hoppas det kan bli en annan gång!


Nu önskar vi alla en Trevlig adventssöndag!!!!


  


  Hade bäst!!!!


Av Kerstin - 5 december 2009 21:35

  Jisses ska man måsta stå ut med detta, att åka omkring som om vägarna vore såpade...fy bubblan vad det är halt!

Ddet är en pina att gå på någon asfalterad yta. Det har till och med börjat blivit halt på gräset nu, det var ju det som var räddningen tidigare...

Tompan och jag har haft stora omflyttar dagen igen och en som gnisslar är ju då Martin som tycker att vi är totalt onödiga...vadå man kan väl ändra sig!

Bara för att bokhyllorna ska en våning ner igen efter en månad här uppe så är det väl ett slöseri att köpa nya....gnället gick över. Jag kontrade med att jag får vara Taxi lite då o då.....  Vi har oxå lyckats med denna bravur att städa förrådet i källaren. idag hämtade vi oxå hem möblerna ifrån Mio som vi beställde för 2 månader sedan...vart tar tiden vägen egentligen!!!

Jag hade planerat in en spårdag men det var för halkigt så jag tog alla tre med mig och vi tränade lite på Ullsäters fotbollsplaner.

Cesar fick springa av sig och leka lite med bollarna, behöver träna på att byte ger mera.... Ramos fick ett lydnadspass först och bollarna som belöning, han var riktigt duktig idag! Hero fick träna på att ha långlinan hängande efter sig till nästa spåromgång....han sprang ifrån mig längre än de båda stora vovvarna tillsammans men gissa om det var nån som fick bråttom när det visade sig att matte gått åt ett annat håll...busungen där!!!!  

Mellan bestyren försökte jag fota våra tre gullgrisar och det lyckades till slut...det var bara att det blev röda ögon fast kameran var inställd på att inte fota med blixt. Man får inte så många sekunder på sig! Ska prova om i morgon!

      


Är inte nöjd med detta kort men får försöka en gång till en annan dag!


Nu ska jag dricka julkaffe...ny smak....och njuta av Sofia Karlssons julskiva!!!


  Trevlig lördagkväll och frid på vår jord!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards