Alla inlägg den 12 september 2009

Av Kerstin - 12 september 2009 09:53

God morgon önskar Hero och Thobias...

  

Ja men så var då denna dag över och det är tur för igår hände det massor...saker som var totalt onödiga!!

Det började på morgonen med att jag hör Ramos hosta, kommer upp och hittar en silvergrå ärta på golvet åh ett blåbär tänkte jag...klämmer på den och upptäcker att det är blod...jaha ringer Anneli som tipsar om råriven morot. Går till henne och får några morötter när jag kommer hem så hittar jag en jättefästing på golvet och då trillar treöringen ner...det är alltså en fästing som jag klämt sönder...men morötterna var goda!!!

Nästa grej som händer är att de stora boysen blir irriterade på varandra och slåss så jag måste gå emellan...sitter i en bra stund!

När Tommy kom hem från jobbet så tänkte vi ta en tur till något mysigt fik och en bra ide tyckte vi var att stanna efter vägen och rasta hundarna...Stannar alltså efter vägen, går in i skogen och genast får Ramos upp ett spår och drar med raketfart in i skogen, hade nu lina på honom eftersom det var nya marker. jag fick inte tag i linan på en gång utan fick mig några brännmärken i händerna...In i bilen för att genast åka till ett nytt ställe...

Vi upptäcker då att det fik vi vill åka till är stängt!!!

Då bestämmer vi oss för att åka till stan och för säkerhets skull tar vi en säker skog, där får Hero och Cesar komma ut först...

Vad händer då Förvånad trot eller ej men Cesar "dumskallen" tar sig en tugga av en flugsvamp som han springer förbi, jag kastar mig över honom, får ut en bit men hur mycket lyckas han svälja... Vetten nästa alltså och där blev det kräkning och matte blev 1000 kr fattigare!

När jag är där så kommer en vet.assisten ut och frågar om jag hade mina böcker ifrån agilitykursen...Jag ser frågande ut och hon säger -de hittade jag i diket på måndagkväll. jaha...det var där de var!!! Då säger hon jag tänkte på dig när jag hittade dem...Den här gången var det Tompan faktiskt!!! Oskyldig

jaja det var 11 September detta år och som tur är så är dagen över...

Vi avslutade Ramos och jag med ett jättebra träningspass nere på stan!!!

Ha en bra dag!

Kram till er alla....Glad

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards