Alla inlägg den 26 september 2009

Av Kerstin - 26 september 2009 15:27

Igår kändes det bara blääääääääää rent ut sagt! allt  jävlades helt enkelt och humöret var i botten men jag sa ju att jag kommer igen i morgon och det känns bättre idag igen!!

Vi träffades för att träna lite lydnad och jag körde korta moment, linförighet,apportering, hopp, kontakt, läggande under gång och en inkallning....varje moment kort! Sedan fick Ramos in i bilen och vila...

Anneli körde igenom Chila några moment och efter det blev det budföring. Douglas först och däefter Ramos. Budföring det är något som passar min kille...som blivit tagen till mitt hjärta igen

Avslutade dagens träning med att slunga bollar och nu är det hur lugnt som helst!

En plan för Ramos träning ska nu göras och jag ska vara jättenoga när jag ser att han är i fokus. Han har inte så lång uthållighet, korta intensiva pass, belöning, varierad sådan och störningar ska läggas på sakta!

Hero har varit så duktig inatt, han vaknade som vanligt och vi gick ut för att snabbt springa in igen efter kissning...klockan var 4. När jag sedan la ner honom så ville han inte sova utan bara pep och hoppade, testade att ta honom till våran säng men det hjälpte inte...Jag klädde på mig och gick ut en gång till och tänk att han var ju nödig den andra vägen oxå...Min duktiga klle!

                               

                             Favoritsysselsättning 

Mina fötter är det bara skit med...håller knappt ihop så idag var jag och inhandlade ett par nya skor och gisses vad det sved när jag måsta slänga ut 1500 på ett par skor, nu hade jag lite tur för jag fick rabatt 200 kronor...Tack Uffe på intersport!

De är i alla fall jättesköna och det kanske var det som gjorde att det funkade lite bättre idag!

Ha´de bäst!!!

Kram till er alla...


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards