Alla inlägg den 15 september 2009

Av Kerstin - 15 september 2009 20:50

Gråter Ja lite så här låter Lilleman (som nog är det nya namnet)...när matte drar i den stackars hårtofs som sitter i öronen. Jag hade ingen aning om detta innan jag köpte en pudel att man skulle ansa öronen, precis som ett ogräs som växer och proppar igen så inget syre kommer och får jorden att andas...Det blir väl en vanesak kan jag tänka!!

Hero har precis kommit på att det man gör vid bordet är att stoppa i sig en massa gott och det delas inte med de fyrbenta...."men om jag dansar och piper kanske det går vägen"!!!

Banan det är rena läckerheten tycker den lille gourmeten...ibland får man smaka men matte vet inte om det är ok för en liten pudelmage så det blir bara småbitar!

  

Bus med mattes nycklar....

I dag skällde hjälten på en annan hund som han hörde och det var en dvärgpudel...undra om de kan känna igen samma ras skall eller var det bara slumpen!

Måndagar och Tisdagar är långa jobbadagar och då blir det mycket sova i den lilla Canvasbur som vi köpt...den innebär trygghet, sover hur länge som helst, det känns skönt att det funkar! men när man kommer till den så vet inte killen hur fort han ska komma ur....

När vi var ute i skogen igår så stack Hero frimodigt iväg men matte ville ju inte gå den vägen så när en kvist bröts av så kom lillen som en raket över tuvorna för ensam ute i stora vida världen det är läskigt!

  

Min tuffe kille...


Ja det var denna dag, Ramos och jag har varit och tränat och idag var det apporten som gällde...Vi var oxå med på en platsliggning som var i cirkelform...det var annorlunda men det funkade jättebra Kyss puss puss min störste svarte springare!!

Natti natti en ny dag väntar!!

Kram till er alla....

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards