Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Frihet eller inte riktigt klok

Av Kerstin - 18 september 2010 22:18

Helgen är här igen och det känns så skönt att bara få softa och göra det man bara vill. Fast när man softar för mycket så räcker inte dagens timmar riktigt...har en son som tycker att vi inte är riktigt kloka som fixar middag kl 21 ...va fan är ni inte riktigt kloka. Nä det är väl så eftersom vi är så spontana och gör det som faller oss in...FRIHET kallas det tror jag!

Livet med en hoffe i en plastkruka går vidare och det är ibland ett riktigt cirkusnummer att se honom hantera dumstruten. Skiter totalt att han har den utan plöjer fram lika som tidigare...ibland när han hoppar in i bilen sp fastnar han i kanten på buren och blir liksom fastkilad. Hjälp matte hjälp!...jamen lugna dig så ska jag hålla ihop tratten medans du hoppar in.

Det blir ju en otrolig omställning för en hund som är van att jobba fem dagar i veckan för att helt plötsligt inte göra något...

Igår hade vi avslutning på lydnadskursen och jag for dit med Ramos. Vi tränade ju inte nåt men jag ville att han skulle få följa med för att se ngt annat än hemmets lugna vrå. Anneli och tre till trampade upp en ruta och sedan fick han leta godisar i den. Det blev en koncentration i ca tio minuter...jobbade lugnt och systematiskt. Åkte därför efter tips av A och la ett spår på gamla flygfältet. Det blev ett direktspår och det var blandat med godisar och träapporter...duktiga Ramos fick äntligen jobba med nosen igen. Precis när vi var klar så kom en cross farandes i 100 knyck och djävlar vad förbannad en viss herre blev!


  

Efter spåret blev det bus mellan Hero och favoritJimmy! Det är en fröjd att se de två busa med varandra!

Resten av dagen har bestått av att planera för husbygget...fattar nog inte riktigt vad vi håller på med....HJÄLP jag vill bo i skogen!

Fick i alla fall lägenheten jag sökte och nu blir det en första flytt till 1 December...

Det är många järn i elden just nu...

    Vem bryr sig om vilken tid vi äter middag!

 
 
Lise-LottL

Lise-LottL

19 september 2010 10:56

Hej Kerstin.
Det var ett tag sedan jag titta in här.Jag jobbar natt nu ett tag för att få vara hemma med Mandy.Men fy vad trött jag blir av det.Och lilla Mandy tar så mycket tid.
Jag läser här om eran middag kl 21 tycker det låter mysigt och att ni gör det som ni känner för precis just nu.Det är ju det som är livet.
Men jag fattar noll.Ska ni bygga hus? Du skriver också att du har fått en lägenhet så jag fattar inget?
Får titta in här lite oftare tror jag.
Ha de bra nu.
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards