Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Tbv hund

Av Kerstin - 25 september 2010 20:47

Fick ett jättebra tips ifrån en bloggvän och det var att sätta på Cesar en T-shirt och sagt o gjort det blev en tröja från TBV...han bryr sig nog inte.

Lite obekvämt kanske men det var ju bara att gilla läget.


Superkillen i sin tröja....

 

Fängslad bakom galler kan man ju tänka att Cesar tänker....


     

Ingen kan se så beklämd ut som en Golden i tvångströja o tratt, jag tycker att han är söt...


Ramos har idag blivit fri från sin tratt för nu slickar han inte på stygnen längre...härligt men jag har varnat honom om han missköter sig så åker den på igen!

Vi håller på att fixa till vår lägenhet efter just honom så nu gäller det att han sköter sig!....   Idag hörde jag att det var lite liv där Ramos var...nu äter han upp tratten yänkte jag men det han gjorde var att sätta på sig den. Ni skulle sett minen när han kommer med tratten på...med den hunden finns inte en tråkig stund, jag lovar!


Alla hundarna har idag blivit behandlade mot rävskabb så nu hoppas vi på ett snabbt resultat och främst för att våran gyllene gosse ska må bättre...nu gör han redan det, har inte kliat sig på flera timmar. Om det beror på medlet eller om det är en slump återstår att se....


  

Ett djäkla starkt medel är det...brandfarligt den första halvtimmen...därför har det inte tänds några ljus här ikväll...vill ju inte riskera att ngn vovve brinner upp!

Ironiskt nog var det en Golden retriever på paketet! Nu hoppas vi på detta!


  

Nu ska jag ta ett glas vin och se på Tv.....



 Vi tänder endast här må så gott!


 
 
Carolin

Carolin

25 september 2010 21:52

Det var skit smart med T-shirt!!
Kanon!

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 september 2010 00:03

Vad kul att det funkade med T-shirt på Cesar. Har använt det flera gånger på mina hundar jag haft då det är svårt få en strumpa sitta kvar.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

26 september 2010 08:38

Usch det är dyrt att sticka in näsan hos veterinären :O Hoppas det blir en lösning på kliandet nu. Måste ju erkänna att jag tycker de ser lite söta ut när det ser så ängsliga ut i tratten. Lukas jade tratt några dagar förra året när han kliade sig och han vågade inte ens gå igenom köksdörren eftersom han en gång gick in i karmen *hihi*
Sötnos av Ramos att ta på sig den igen..
Trevlig söndag
Kram

http://www.busgolden.se

 
Anneli, Chila & Kipp

Anneli, Chila & Kipp

26 september 2010 20:24

Risken är stor att han kommer att klia sig ännu mera i några dagar då djuren dör.. Det kliar utav bara h... då säger Chila. Så bli inte orolig. Hälsa det till Ceasar i från Chila.
Kram

http://www.annelishundtjanst.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards