Direktlänk till inlägg 29 september 2010

En härlig höstdag

Av Kerstin - 29 september 2010 21:24

Vilket härligt väder vi har just nu...hög klar luft . man kan vara ute utan att bli svettig men ändå så pass varmt att den tjocka jackan fortfarande får hänga kvar i garderoben....

Idag efter jobbet så var det då äntligen dags för Ramos att vara lös i skog o mark...gisses vad han njöt   det riktigt syntes på honom. han stack iväg med världens fart, först måsta han ju gruffa med Cesar. när det var klart så bara for de fram...fast Ramos lämnar inte sin husse o matte utan har koll på vart vi tar vägen. Det känns faktiskt skönt att han gärna vill ha koll på oss!


  

Fram o tillbaka som två svarta prickar...husse hade gömt sig och då måste man ju leta efter honom.....


  

Cesar inte lika lättlurad, kollade in men föredrog stenarna när han fattat att det bara var en fint....


  

Godiset mellan stenarna var mycket uppskattat....Tripp, trapp, trull....


När vi åkte hem så var det en enormt stark sol, blev totalt bländad. Solen är så härlig men kan bli helt livsfarlig om man inte ser upp... hahaha..se ner måste man ju förståss.


  

Lite otäckt när solen är så stark....


Nu ligger alla tre killarna här och bara sover, de är så nöjda med sin tillvaro just nu!


Igår var jag och Ramos och tränade med det sökgäng jag för det mesta åker ut med. Det var en otroligt taggad vovve som fick gå ut sist (vi var bara tre igår) på grund av rävskabben. I alla fall vart det hur kul som helst för det blev inget strul utan han jobbade hur perfekt som helst, det blev 8 hittaövningar och det blev raka skick. jag är så nöjd och jag hoppas det håller i sig nu.


När jag skulle åka hem så hade jag fått ett samtal ifrån Tompan som hade tappat bort de andra två hundarna på deras lilla skogstur...Hade mobilen i bilen så jag svarade inte och det var kanske tur för jag hade smällt av om de hade varit borta, jag var ju inte speciellt nära.

Hero kom fram först och var jätteorolig för att Cesar var borta...Hero var borta ca 12 minuter och Cesar 20 minuter. Troligtvis så trillade de ner för ett sandtag som är som ett stup och det tog så mycket tid och kraft att ta sig upp igen. Som tur var så gick det bra...de kutade bara rakt ut i luften och märkte för sent att det inte fanns någon mark där Gullungarna mina ni måste vara försiktig!


Nu är den här dagen till ända och jag summerar den som en otroligt innehållsrik och rolig dag!


   Nu är äpplena goda!  

 
 
Annika

Annika

30 september 2010 08:24

Visst är det en härlig årstid. Både den höga friska luften..och också när det är grått, regning och mörkt och man bara får grotta in sig. Tända ljus och bara vara!
Vilken tur att de små rymmarna kom tillbaka men en liten stund är en EVIGHET när man saknar någon. 5 minuter känns sååååååå långa. Allt slutade gott och väl iallafall. Flera hundar triggar ju varandra också.
Ni är så duktiga med sökeriet. Jag måste prova det jag med.
Ha en riktigt härlig höstdag
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lise-LottL

Lise-LottL

1 oktober 2010 17:51

Hej
Oj vilken tur att dom kom upp igen,Man hinner ju bli så orolig.Mina var också borta i dag när vi gick i skogen.Dom hitta en badvik och där var dom och bada hihi.
Låter så spännande med erat hus.Ska det stå på tomten där ni har stugan?
Ha nu en mysig helg.
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Lena

Lena

2 oktober 2010 12:58

Det låter härligt att Ramos äntligen kan springa av sig igen,och börja träna .Är inne nu och har lunch efter lövräfsningen.Håller med att äpplerna är goda och jag har då aldrig haft så mycket av dom.
Skönt att hundarna dök upp men visst blir man orolig när man inte ser dom.
Trevlig helg till er också.
Lena

http://www.cartier.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards