Alla inlägg under december 2011

Av Kerstin - 4 december 2011 21:18

och helgen försvann...jisses vad tre lediga dar kan försvinna som i en grisblink. Startade fredan med att angripas av städfrosseri men det gick över fort.

Igår åkte jag och Hero på sökträning men det kändes konstigt när inte springaren var med...så vi väntar nog in honom till nästa gång! Vi tränar hemma med husse istället.

Idag har jag varit på julmarknad och köpt en julkrans. Morsan med gubbe har blivit bjuden på fika av Tompan, jag fick oxå komma:)

Ramos fick följa med in till stan och ta en kort promenad där. Skönt för honom att få nya dofter...jag har ingen inspiration att träna med Ramos. Helt tomt i huvet känns det...jag vill bara sova känns det som. Så vi sover han o jag!

Etype har fått tillbringa över 2 timmar med mig idag då jag badat, klippt och fönat honom. Ojojoj vad det är svårt:) Nu sover han som en klubbad oxe!

Cesar fortsätter att trivas med småkillarna...nästan så han blir en lillkille själv...


 

Trivs så bra ihop....


 

Duktig Ramos sugen på ett glas rött....


   

Etype upptäckte i fredags att det fanns ett hav att kika på...vov vov vov!!!


 

På fredan strålande sol och igår världens storm....havet är alltid vackert:))))


 

kanske att det blir lite is i viken så att vi kan köra pulkaräjs....


 

Etype är nybadad, jag är inte klar men fick ge opp eftersom vi häll på att tuppa av båda två.... 


Imorgon är det jobb igen och jag vill inte jobba heller...vill ligga under täcket och bara vara där...men så funkar det ju inte!


  Trevlig 2:a Adventshälsning till er alla...

Av Kerstin - 2 december 2011 20:46

...visst är han det men det märks att det kommer att ta tid den här gången. Han haltar mycket fortfarande och benet är bra svullet men han klagar inte utan skuttar på. Det går oxå bra att bli irriterad på värsta fienden. 

De korta promenaderna vi gör är inte mycket att hänga i julgran inte...Vi tränar med postitlappar och vi klickar på sitt, stå, sitt...han har fått ben och han får gå i hagen. Jag har gömt godis under burkar men det tycker han inte är speciellt kul utan han tar burkarna istället för godiset  . Jag hoppas den här tiden kommer att gå fort och den bästa julkappen jag kan få är att han blir ok till jullovet!

Idag har jag klippt klorna på Cesar och det under protest men jag genomförde det ändå...med munkorg på och då var det ju lika bra att ge upp. Undrar fortfarande varför det ogillas så otroligt mycket nuförtiden! Cesar är annars ganska normal   .

Städdjävulen har drabbat mig och det känns helt rätt att vara hemma och städa en dag. Vi jobbade in gårdagen med en öppethuskväll och blev därför lediga idag...inte helt fel:)

Min förkylning känns skit, den verkar aldrig vilja ge med sig och det känns som att jag har ett trumset i pannan...blä hoppas det ger sig till nästa vecka!


 

Liten parabolgubbe...


 

De här myser som bara den...



  Nej nu väntar tv-soffan!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards