Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Trött...

Av Kerstin - 7 januari 2010 19:32

....det är man efter en hel lång arbets/vaken dag   ...ja några koppar kaffe har ju hjälpt till förståss. Ovant att kliva upp så tidigt var det också, vi har ju legat och drönat som bara den...

Väcktes i morse av att två snuttepluttar hoppade hoppade upp och ville ligga så nära, så nära!

  

Cesar han är inte någon morgonpigg personlighet och drar sig så länge han kan...


Det som mer var ovanligt var att gå en morgonpromend medans det var mörkt ute...

  


Jag åkte i alla fall iväg till mitt nya jobb med spänd förväntan och det känns så här efteråt jättetrevligt...har inte träffat några elever men personalen var i alla fall trevliga! Helt ok!


  

Det här är utsikten ifrån mitt klassrum och det kommer att bli så härligt till våren när  man kan sitta i fönstret och njuta av det vackra landskapet...


På eftermiddan så träffade vi gamla och nuvarande elever på FH, planeringen av vår föreställning börjar sakta växa fram!

Det är så spännande att se en föreställning ta form och geisten som våra ungdomar har...


Kylan den fortsätter att bita i kinderna   och det blir bara korta prommisar... Alla tre hundarna vänder självmant när de gjort sina behov.


Ikväll har vi ätit hämtmat och nu blir det soffan den tid som är kvar av kvällen!



  See You

 
 
Helena

Helena

7 januari 2010 20:47

Hej!
Låter som en helt ok första dag på nya jobbet ;) !!! Härligt att höra! Men med den utsikten måtte väl allt gå smidigt :) !!!
Ha det gott!
Kramisar

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Annika

Annika

7 januari 2010 21:48

Ser ut som du blir överfallen på morgonkvisten. Ingen risk att du inte vaknar iallafall. Verkar vara likadant stuk på dina som här. F är en riktigt tornado i sängen på morgoen medan Herr G gärna ligger så länge som möjligt :-)
Den där utsikten ser härlig ut...glöm inte jobbet bara när du sitter där och drömmer dig bort hihihi. Lycka till med nya jobbet!
Många varma kramar från södern ;-)

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

7 januari 2010 21:52

Vilka busar att väcka matte så. Härligt att se vad hundarna trivs i snö. Kan tänka mej att lille Hero hade att göra i den djupa snön. Hoppas du kommer fortsätta trivas på nya jobbet. Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Marie

Marie

8 januari 2010 00:18

Ser en liiiten skymt av dig under hundarna :-)
Bättre en liten luspudel på halsen än en stor hoffe, eller vad säger du?! Hero väger väl säkert ca 3,5kg i nuläget och Ramos gissar jag väger 37-40kg, är jag i närheten? ;-)
Hoppas att du kommer att trivas superbra på det nya jobbet!
Kram till er!
Marie - luspudelns uppfödare ;-)

http://www.smartchoice.nu

 
Ulla

Ulla

8 januari 2010 07:22

Det ser likadant ut hos oss på mornarna.
Både Lina och Sessan ligger kvar tills matte stiger upp. Husse får stiga upp hur mycket han vill ;) Det bryr dom sig inte om.
Dansat ut julen har ni gjort läste jag. Det ska vi göra i helgen. Sköööönt.
Idag har vi bara -11. Tempen steg med 20 grader på bara 2 timmar.
Trevlig helg

http://www.gottigottas.com

 
ankifl

ankifl

8 januari 2010 17:34

Vilken morgonklocka....2 busfrön som hoppas upp på en....

Kul att din första dag var bra. Jag avundas din utsikt...vackert...Jag tittar & tittar & tittar på bilden, men kan inte lokalisera mig vart i Hudik det är. Vart ligger skolan du jobbar på?

Önskar er en fortsatt bra kväll....Lägg dig på soffan & dröna lite. :0)

Kram från Anki.

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards