Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Mycket hundbus

Av Kerstin - 18 januari 2010 14:20

Jag blev hemma idag för jag kände att jag behövde en dag till att kurera mig på...det blir en dyr måndag....men behövlig! Jag är mycket piggare idag.

Vi sov ut i morse och Tompan tog Ramos på morgonrastning medan jag gick min första längre promenad på 3 dagar med Cesar o Hero.

När vi kom hem så släppte jag ut dem på vår lilla altan som mestadels är täckt med snö just nu...oj vad skoj de hade!

Här kommer det bilder....


  

wow man kan nog hitta godis här...


  

Jag vill oxå vara med.... 


  

Jag tar ett annat hål.... 


  

Stor stjärt, liten stjärt..... 


 

Men måste du fota hela tiden..... 


      

Oj vad det ska grävas...ända ner til Kina tror jag....


 

Allting frid och fröjd...sitta fint det kan vi.... 


Cesar leker så fint med Hero, inget gnäll nån gång....Ramos är lite burdusare, vill så mycket liksom!

Vi vilade en stund sen så ringde Anneli och undrade om Ramos fick leka med Chila och varför inte han ska ju ändå ut. Jag passade på att ta tillfället och hakade på...Det var så länge sen som de tjoade tillsammans så det var kul! Ramos är ganska tuff och ska småtjafsa innan det blir lugnt och det kan ta på ens tålamod, även en hunds. Chila blev lite less men A tog i R och sa ifrån att lyssna bättre...så gjorde han det!

Duktiga söta Chila..... 


Vi gick på en mycket bra väg med fri sikt åt alla håll.....

  


Hero fick följa med och idag fick även han leka med Chila...funkade jättebra! Hon var så tydlig och han så följsam...


 

Måste kissa först...


Kom åh ta me´rå....


  

Lite läskigt och samtidigt så spännande...Chila var så försiktig!


Nu har jag tre trötta hundkillar i mitt hem och jag ska sätta mig och bara vila men sen måste jag försöka göra ngt nyttigt oxå....ska ju jobba i morgon känner jag bestämt!


   Tjingeling!

 
 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

18 januari 2010 16:01

Åsch då det var inte kul att du är fökyld men jag läser att nu är du på bättringsvägen. Har läst lite tillbaka i din blogg och ser en hel del fina bilder. Konstigt att jag inte har fått förrän nu att du har uppdaterat din blogg, i bland tror jag att prenumerationen har sitt eget liv. Mysig bakgrundsbild till den här sidan.

http://hem.passagen.se/arragon

 
uLLA

uLLA

18 januari 2010 16:41

Roligt höra att du oxå håller på att vara frisk.
Inge kul alls att vara sjuk.
Vilka roliga kort på stjärtarna hihihi
Ha det så gott

http://www.gottigottas.com

 
Carolin

Carolin

18 januari 2010 18:58

haha vilken härlig bild på lillen=) Jag trodde först att det var Ramos bak... Gossen kommer nog att bli kanon precis som dina tidigare=) Hur går det med lillen? Hur är det och träna honom? Pudlar ska vara ****** smart...
//Carro med gänget

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

18 januari 2010 19:34

Vilka söta små grävmaskiner du har ;)
Skönt att höra att du är på bättringsvägen..
Härliga.. bus i snö bilder på vovvarna.
Ha de toppenbra
kramar

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

 
Annika

Annika

18 januari 2010 19:40

Vilka snöröjare som jobbar hos dig och så mycket snö ni har som man kan gräva i. Härligt! Skönt att ta en extra dag och blir riktigt bra även om det är dyrt.
det är dyrt att vara gammal, sjuk idag ,,,för "de" ser till att dra in på både det ena och det andra ;-)
Krya-på-dig kramar från Lund

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Kjell & Luna

Kjell & Luna

18 januari 2010 23:07

Vilka härliga bilder på snödykande hundar. Vi har inte lika mycke snö, ca, 3dm så lördagens sökträning blev bra, bara 3 minusgrader, snön var kornig så hundarna fick slita för att ta sig ut till figgarna, alla var trötta efter 6-7 skick, även vi figgar, men skoj har vi.
Krya på dig.

http://hoffeluna.cybersite.nu

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

19 januari 2010 07:54

Mysigt det ser ut med snöbus på altanen. Det är en av Lukas favoritsysselsättningar också.
Hoppas du kryar på dig!

http://www.busgolden.webb.se

 
Marie

Marie

19 januari 2010 10:32

Vilken liten sötnos han är lille Hero :P
Har han "bara" stora kompisar? men man kan ju säga att det går ca 5småpudlar på en Hoffe eller Schäfer i storlek, så då har han ju mååånga kompisar :-)
Ha det bra och ta det lugnt, så lugnt det går iallafall då, så du blir helt frisk från förkylningen.
Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards