Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Mitt i veckan, mitt i livet!

Av Kerstin - 20 januari 2010 21:55

Ja dagarna går verkligen fort nu och snart är det helg igen  !

Det kommer att innebära att det blir en massa hundträning framförallt  men även detta...  och   åsså kanske en   ....

Jag är tillbaka på banan och det känns skönt att det inte blev värre den här gången! NU ska jag försöka att komma iväg och ta sprutan som det bara kommit hinder ivägen för....snart kanske det är försent!

Ramos och jag har tränat på läxan och det går framåt verkligen, han fattar vad jag vill så nu ska det väl bara slipas till!

Vi tog en kvällspromenad i mörkret på  E4:an söderut och det kändes lite läskigt att gå under broarna...vilket eko! Ramos var som en vilde, bara kutade och en gång hoppade han så högt att han nästan knockade mig...  ...Grrrrrr! Ibland är han bara för tokig...men helt underbar! Skulle inte kunna vara utan den här tokstollen! Inatt var Martin ute och pratade med en kompis då öppnade han dörren och sprang ut! Som tur var såg Martin det och ropade på honom och då sprang han in igen! Här gäller det att ha låsta dörrar!



  



      Igår var jag och lyssnade på esteternas spelning igen och oj vad de är duktiga som vanligt...Jazz var genren och det var riktigt skitbra!


  

Hero leker med Jimmy...

På fredag ska vi åka till Katrin och se om vi kan frissa Heros nos o tassar i alla fall...måste köpa en rakapparat men vet ej ved jag ska köpa för märke för det finns ju en del att välja bland! TIPS MOTTAGES MED GLÄDJE!!!!!!

Nu ska jag gå och sova för det är en annan dag i morgon!


   Tjingeling!

 
 
Christina

Christina

20 januari 2010 22:33

Finns bara ett märke på klippmaskiner tycker jag och det
är Oster. Funkar iaf jättebra på mina hundar.
Ha en bra träningshelg :)

http://www.mawerickstars.se

 
kajsa-varg(karin o svartnosarna.

kajsa-varg(karin o svartnosarna.

21 januari 2010 00:28

Hejsan på er!
Jag har förut klippt mina hundar hos en tjej som heter Mia Övernäs hon har själv pudlar o "föder upp"sen tävlar hon mycket med klippning av hundar och har ett hundtrim i Morgongåva.Hon rekomenderade en maskin som heter Moser Rex Type 1230 den kostade hos henne 950kr.Det var många som gått kurs hos henne som hade sådana maskiner o som var av hög ålder,sen har de ett väldigt bra andrahandsvärde sa hon om man skulle vilja byta upp sig.
Men de är då till tassar nos hals rumpa svans,sen så har Mia ett häfte som man kan köpa som visar hur man klipper hunden.
Sen följer det med plastkammar som man kan ha till kroppen,men det tyckte hon inte man skulle använda.
Maskinen är låsbar går tyst och jag har börjat klippa med min nu och tycker det fungerar bra lägen på maskinen 0,1-3mm.
Hon har ju en hemsida som du kan gå in o kika på,sen kan man också beställa av henne,men det finns väl på flera ställen än hos henne:-)
Men du kan ju kika in om du vill på hennes sida.
http://www.trimkompaniet.com/default_.asp?sida=hundtrim2
Imorgon ska jag åka med mina hundar till hembygdsgården o låta mina hundar få leka av sig,sen ska vi kika om vi ser strömstaren.
Ha det så gott o kramis från Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
Helena

Helena

21 januari 2010 10:48

Hello!
Skönt att höra att mamman i familjen är "back on track"!!
Ramos ser då för härlig ut där han studsar omkring, måste vara ett rasdrag ;) !! Smilla är så stel nu, börjar bli gammal.... Men med lite flexicam så kan hon ändå hänga med på det mesta! Man vill ju inte vara utan hoffe......
Klippmaskin ja, där håller jag med den översta talaren, Oster är helt suveräna!! Men, ska man bara ha till nos och tass, kan man ju köpa sig en något mindre, billigare sak.... Fast jag skulle nog satsa på en Oster om jag var du.....
Och på fredag, imorgon alltså, förväntar jag mig vackra porträttbilder på nyklippt Hero ;) !!!!!
Ha det bra!
Kramisar

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Marie - Hero's uppfödare

Marie - Hero's uppfödare

21 januari 2010 13:47

Men Kerstin, har du slarvat bort mitt "alltmellanhimmelochjordhäfte" jag skickade med Hero? Den kanske för jobbig att ta sig igenom, hihi! ;-)

Jag har själv en Moser Max 45 (1245) 2-speed, som jag är väldigt nöjd med.
De flesta skären köper jag hos "Lyckliga Fåret" som har "lägsta-pris-garanti", snabb leverans också!
Skären jag gillar bäst heter Oster A5 och de är skärkompatibla med klippmaskinen Moser Max 45, vilket passade mig alldeles utmärkt eftersom jag tidigare hade en Oster A5 2-speed (maskinen la av efter ca 20års användning, mamma körde den före mig på sina 3 cocker, bra kvalite' :-))
De skären som jag tycker är allra mest användbara på en liten skitpudel är
skär nr:10 för ansikte, tassar, mage, svansrot.
skär nr:7/8 är avsmalnat = lättare att klippa småtassar!
skär nr:3F (13mm) eller nr:4F (9mm) för en snygg sommarfrilla om man inte ska på utställning :-)

Nu ska jag ut i skogen med mina 4fota huliganer :-)
Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

 
Ingen bild

Kerstin

21 januari 2010 15:08

Tack snälla ni för era tipps....ska försöka fixa så det blir på bästa sätt!
Marie, det vet väl jag att vi fick ett superbra häfte av dig och det finns kvar...det är bara minnet som svikta!
Ska ta och läsa det nu med detsamma!
Kram på er alla...

 
Christina

Christina

21 januari 2010 19:02

Skär nr 10 ingick när jag köpte min Oster!

http://www.mawerickstars.se

 
Ingen bild

Victoria

21 januari 2010 19:08

Hej Kerstin!

Jag köpte en Oster Golden A5 och några skär (10, 7/8, 3F och 4) hos "Lyckliga fåret", har ju inte klippt Enzo så jätte mycket ännu men jag är hittills väldigt nöjd med den. Enzo ser ut som tagen ur filmen Alien när man ska klippa tassarna medan ansiktet går hur bra som helst då är han coollugn. Håller med Helena när det gäller bilder på nyfriserad Hero. Ha en trevlig helg!
Kram Victoria

 
Ulla

Ulla

21 januari 2010 20:03

Jo du, dagarna bara rasar förbi. Inte trodde jag att dom skulle gå så fort då man blev gammal hihihi
Hundgrejor finns hur mycket som helst. Det är bara välja och vraka.
Passar på att önska er en trevlig helg

http://www.gottigottas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards