Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Kerstin - 3 januari 2011 12:02

och det är ljuvligt ute...  solen skiner och det biter så där lagomt i kinderna...undrar vad vi ska hitta på idag  .

  

Det blir ingen lydnad för det tränade vi igår...Jag och mina svarta var iväg flera timmar och tränade både lydnad och rallylydnad.

Jag gick igenom alla momenten i Lkl,1 och det går väl både bra och mindre bra...JAG har så svårt att ta vänstersvängar upptäckte jag, fast det har jag inte haft förrut! Apporteringen ska vi traggla vidare på annars så funkar väl det andra hyfsat.

  

Platsliggning är det mest jag som tycker är läskigt....fast Ramos har nästan aldrig rest sig....har i alla fall sett att det blir tävling här i juni, så vi får välan se hur det blir... ska väl alla fall klara av en träningstävling först!

Det som är kul med Ramos är att han har så mycket större uthållighet numera...hoppas att det beror på kastreringen, så att det var värt det!.


Efter att jag kört Ramos en lång stund så tränade K med sina gubbar och så avslutade vi med att köra lite rally med småttingarna...Hero är så duktig, gillar verkligen detta!


  


Vi avslutade gårdagen med att åka till Saltvik och hälsa på bästa grannarna, vi fikade och hade en massa småmysigt prat....så längtar vi lite till då!

Men bygge kom igång nu då...fast det ska komma massor med mera snö så det läre väl dröja hur länge som helst!

Igårkväll drönade vi framför TV:n och det var morden i midsummer som gällde  ...mord på Zigge gällde i morse för han var alltför pigg för oss andra. Snart så ringer väl störningsjouren och påpekar att vi är uppe och låter alldeles för tidigt...men herregud har de inga liv i detta hus  ...fast det mesta sätter sig i min hjärna förståss! Det är inte så kul att gå och misstänka alla eller ingen, bättre att veta!


Sådärja då fick jag älta det en gång till....Nu till dagen då...det ska bli lite städning först och sedan får vovsen komma...kanske att jag tom går på stan innan det blir dags för hundgöra!


   Ha en bra dag!



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards