Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Kerstin - 27 januari 2011 19:08

och vi med den, redan torsdag och bara en arbetsdag kvar den här veckan. Härligt kan man tycka av olika anledningar.... vår, värme, bygge, lite kläder på och mm.mm....listan kan göras oändlig!

Men vi återgår till idag då och idag har jag haft långlunch så jag tog buspojkarna med mig på en promenad i skogen...gisses vad skoj man har! jag började med Ramos och vi tränade apportering fast det fattade inte han för han trodde vi lekte bollek...det funkade hur bra som helst!

Vi höll till på isen....


  

Vänta, hämta och leverera....


  

Min älskde buse....


  

Bäst att vila igen sig en stund....


Tompan var oxå med och medan jag gick tillbaka med Ramos och hämtade de andra killarna så passade han på att gömma sig.


  

Cesar har fått upp spåret....


  

Men jippi jag tror jag har det.....


  

Ingen annan hund kan le som ett Golden....


Det var ganska svårt och först så drog han åt alla håll med ett litet rompdrag i bakhasorna....


  

Det är klart att de hittade husse och då blev belöningen ett härligt snöbad....fast det är inte lätt att göra saker när det är ngn som sitter fast i en hela tiden!


Vädret är så där härligt igen fast igår var det hur kallt som helst i alla fall -16 men det kändes som -30 minst.


Igår var jag på ett ganska tungt möte, det är indragningar på gång igen så nu kommer man väl att bli flyttad igen kan jag tänka...men vem orkar bry sig, efter 30 år i kommunen så är man ju ganska van. Fast tråkigt om blir att jag  igen måste börja om nu när jag hamnat på ett ställe där jag trivs. Fast "vi skottar den snön då"...


Idag var jag på en sån där "klämmaihoptuttebesök", svar om två-tre veckor....


Nej nu ska jag förbereda morgondagen, får tv nya klasser i morgon!


   Må så gott alla!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards