Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Kerstin - 6 januari 2011 19:43

Det känns faktiskt lite konstigt att det är dags för jobb igen...vart tog lovet vägen   Det har mest snöat, snöat och snöat...det är det man kommer att komma ihåg av detta lov. Så fort det slutat snö så är det ju härligt men det är ju just när den dimper ner som det är så himla jobbigt! Det som kan trösta en är att det är lika för alla!  


Just nu är det endast -1 grad och det var faktiskt roligt att vara ute i denna snö...har man hund så måste man ju ut i alla väder, så är det ju bara.  


I morse sov vi jättelänge...gick ut med Ramos igårkväll 2 ggr så han höll sig många timmar, så som han brukar göra normalt! Det beror nog på all snö och han blir törstig av all snö att han dricker så kopiöst med vatten. I o med att han är kastrerad så kommer allt ut i en enda skvätt!

Efter rastningarna 3 st. så gick jag och la mig och skulle titta på herrarnas skidor. Tror ni jag såg några skidor...nänänä John Blund hälsade på och jag sov i två timmar framför Tv:n riktigt gott!

Efter lite städning av lägenheten...hade tänkt julat ut idag men spar efter moget övervägande .... så stack vi ut i snöyran och lekte med våra snömän...


  

Oj vad det vräkte ner....


  

Cesar jagade boll och var hur lycklig som helst...



     

Efter ett tag fick Herogubben komma ut och då blev det spring förståss...





Det är ingen måtta på att  älska snö.....inte går det att fota heller, står ju aldrig still.



  

Snömannen...blir så genomblöt att man kan vrida ur honom...som en yllekofta...


Sist idag fick Ramos komma ut och vi lekte han och jag....massor av bollek.


  

Vilket månlandskap....Ramos letar bollen eller kanske ett godis.


Efter att ha lekt en stund så la jag in lite träning... Att sitta i rätt postion och när det blev rätt då kom bollen. Likaså tränade jag ställande och läggande med boll som belöning.



  

Vi lekte läggandet idag, han fick lägga sig på håll och jag belönade med bollen...om han är för nära så är det så lätt att vi krockar och det gör så ont!


Apropå ont så har jag superont i en arm, den är kortare än den andra känns det som eftersom jag inte kan sträcka på den...idag när jag skull skrapa rutorna på bilen så ramlade jag ner och slog i armen i dörren...    ...satan vad ont det gjorde...trodde jag skulle svimma...nu är det värktabletter som gäller.


Snart är den här dagen slut och även detta lov...känns lite gruvsamt men det brukar ju gå bra bara man kommit igång!


 Avslutar med en bild att drömma till! 

     

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards