Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Kerstin - 4 januari 2011 19:39

...det har vi just nu. Det är Ramos jag pratar om och han har nu kissat inne två dagar i rad pga att vi inte läser honom rätt. Stackars lilla vovve som ska behöva ha det så uselt...det var bara det att jag just varit ute med honom och så kissade han på golvet...ja jag var snabbt på honom och så gick vi ut en vända till. Det var värre i morse när han gav upp efter att ha försökt få liv i en alldeles för trött matte i över en timme. Ja det straffade sig ju då att jag fick en stor matta att lägga i badkaret och en massa kli i huvet hur jag ska få den torr....

Efter rastningen så gick jag och la mig och sov i över två timmar till.    ...


När vi vaknat ordentligt så stängde de av elen i huset så då passade vi på att sticka ut med våra fantastiska killar...det blev en tur på flera timmar så de är ordentligt trötta nu.


  

Ok vem skottar taken i skogen då....


  

Ramos funderar på att extraknäcka .....


  


Det blev en promenad på ca 4 km...en hel del snöbus och så fick alla hundarna komma ut på lite träning idag.


Med Ramos körde jag lite lydnad...ställande, läggande, vänstersvängar, inkallning och så avslutade vi med några markeringsövningar.


Cesar fick komma ut och köra lite uppletande och det klarade han galant...hämtade in tre apporter.


Med Hero tränade jag lite ingångar och så fick han hämta in några apporter...det var väl lite ömse med  uppletandet men ingångarna gick superbra! börjar nog fatta vad det handlar om, nu ska det till kommando och så ska vi börja med fotgåendet...


  


Det vart en superhärlig dag och det är så vackert ute med all snö....Har lagt upp ett nytt kort på stugan...i Saltviksbloggen...troligen det sista ifrån denna årstiden!


  Nu njuter vi av de två dagar vi har kvar i frihet...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards