Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Kerstin - 4 februari 2011 20:29

Är det läge som just nu drabbat matten i huset ...fy fasiken här har man legat på soffan med benet i högläge mer än 1/2:a dan.

Vi backar bandet till igår...


Vi klev upp tidigt för att åka till sjukhuset men det strulade lite oxå var det ett jäkla väder, vi fick tiden framflyttad några timmar....

  

Jättedåligt väder....


  

Ju närmare vi kom Gävle desto bättre väder...


  

På hemvägen så var himlen blå....


Det blev ett bra möte på sjukhuset....  

Alla hundarna var med och vi stannade på diverse ställen för rastningar och fikapaus....På hemvägen sov vi sen stund mellan Gävle o S-hamn. Vi tog det hela med ro...

  

Cesar i sitt säkerhetsbälte...

När vi kom hem tog vi ut alla hundar för rastning...det gick ju bra och jag bestämde mig för att gå med Cesar den sista biten men det skulle jag inte ha gjort... Efter ett tag så ringde telefonen och medan jag svarade så drog Cesar till någon doft och jag trippade efter....märkte inte isen...  pang så låg jag där, gick ner i split. Det brakade både här o där   ... jag skrek rätt ut... till den i andra änden stackars arbetskamratens förfäran ... mobilen flög in i en snödriva och Cesar tog sig ett snöbad medan matten låg och kved. Jag ringde Tompan som fick vända och hämta upp oss!

Fy fasiken vilken smärta, det blev till att linda och att lägga sig med en massa värktabletter i kroppen.

Underbara Christina kom och tog ut Ramos på både kvälls och morgonrunda...trodde jag skulle kunna jobba dagen efter men det var liksom kört...det gick inte att röra benet. Det var bara att lägga sig att vila och till lunch kom en annan pärla Anneli och tog ut Ramos på en kissrunda.

För att underlätta för oss så har nu Cesar och Hero åkt på lillsemester till Iggesund där bästa systern och hennes familj tagit emot dem med öppna armar...

  


Så nu är vi två halta och lytta personer och en vovve som gärna vill ha mycket att göra....vi stack iväg till vår lydnadskurs med privatchaufför (Tompan) och med hjälp av Anneli till att hämta in Ramos. Vi tränade lite nosarbete, handtarget, postitlappar på hand och låda.


  


  


  

På hemvägen stannade vi till på en parkeringsplats för en liten kissrunda och så tränade vi lite bakdelskontroll, höger o vänstersväng, är livrädd för att halka igen och smärtan som skjuter in i knät så det blev väldigt lugnt. Små, små steg....

Kvällen avslutade med en god portion kinamat för ingen av oss orkade laga mat efter denna dag.


Nu hoppas jag att den gode killen kan hålla sig till i morgonbitti och att mitt knä inte värker lika mycket...


   Trevlig helg till er alla!


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards