Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Kerstin - 12 februari 2011 19:08

Det har vi haft idag. Började dagen med att åka till Mo för att träna lite med Hero och Ramos. K var oxå där och medan hon körde igenom sina killar tog jag ut Ramos o Hero varsin gång ute....

Värmde upp Ramos lite först så att han skulle bli lite taggad men när vi kom in så var det en krypande och undersökande kille som verkade vettskrämd, inte lönt att träna då...Till slut så smälte han men då blev det lek med bollar och cirkuskonster. Han tycker att källarlokaler är läskiga, lika här i huset vi bor...det är dock inte likt den svarte springaren så mina tankar går till kastreringen...

Sedan fick han vila och då tog jag ut och värmde Hero med lite bollar och så tränade vi Rallyläxan...


  

Vi gjorde en bana inne i rummet men det var svårt för oj vad det doftade gott...

Ute var det i alla fall fullan fart....kolla in duracellen, har han alla ben i backen nån gång!

Ha, ha kom och ta mig om du kan....

   Jag är en badanka....

  Snygga öron....

  Tjoho sa den flygande hjälten.....

 

Matte jag älskar att springa....

Efter några timmar på Mo så åkte jag hem för att hämta Cesar o Tompan, vi åkte till Tunalids ridhus för hjälpa till vid en träningstävling. Vi skulle lägga platsliggning och det gick väl så där...Ramos reste sig men jag gick och ställde mig bredvid så låg han kvar.

   

Mörkt och svårt att se men vi finns där till höger...Tessan var jätteduktig och ska tävla klass 3 om två veckor!

Ramos var så förtjust över att återigen vara i ett ridhus...Mmmm gott skit här!

Innan vi gick in så inträffade en sånt där gulligt ögonblick som man velat fota...Hero gav en häst en nospuss...Först gnällde han och ville busa men insåg väl till slut att den var för stor så då gömde han sig bakom mig. Jag lyfte upp honom och ryttaren sa att hennes häst var säker och låt honom nosa...så nos mot nos blev det...så gulligt!


Efter träningen var vi till en upplogad plats och då fick alla vovarna komma ut!


Vi backar en dag till efter stormen...vi försökte ta oss ut för att hitta en härlig skogsväg men det ha de inte hunnits med att ploga...vi stannade vi en rastplats och tog ut killarna en och en...Det fick bli lina på för det var så nära till den stora vägen, vill inte riskera ngt tok!


Cesar gillar oxå bollek....

  

Solen sken även igår men det bet i kinderna...


I full fart kommer ett ånglok....

  Det är bäst att hålla sig undan för han siktar på knäna...

    

Husse visst är jag duktig på att leverera....utan att knäcka någons ( mest mattes)knän! Apropå knän så är mitt knä lite bättre men så fort jag rör mig tokigt så hugger det till och jag blir påmind om smärtan...fasen vad frustrerande det är att inte kunna röra sig som man vill! Det som är bra med att vara på en plan är att hundarna rör sig mycket och jag nästan inget men det blir bra träning för vofsen ändå! att vara inne nu när det är så kallt gör det ju oxå lättare....Att gå långa promenader eller att ligga figge någonstans det kommer att få vänta....


  Ja det var allt härifrån...sköt om er nu väntar soffan!


  

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards