Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Kerstin - 17 februari 2011 21:35

Så har då Hero och jag varit på Rallylydnad igen och den här gången så var då lillgubben strålande duktig. Han höll ihop i banan två varv....det var bara på slutet som det blev för mycket för killen som hade en tik i löp bredvid sig. Jag hade även Ramos med mig och vi tränade på planen en massa jobba i lössnön...jippie sa killen det här gillar jag.

När vi kom hem så körde jag fram till porten och tog ut hela gänget...precis när jag kom till vår dörr så dök det upp en människa med en stor kasse, jag flög i luften och den superduktige vakthunden läste min rädsla och blev stenförbannad. Det är ju så man skäms...människan i fråga kissade nog på sig av rädsla.

Idag när vi var på promenad med alla hundarna så kommer Ramos ärkefiende nr:1 lös på vägen ca 1 mil hemifrån...men va faen gör den gossen här tänkte man. Jo efter kom matte i bil, så han hade nog rymt. Vi släppte ut våra (kopplade) och genast så fick jag en gammal reaktion som inte vi sett till på länge...Ramos blev den "hin håle" han kan vara och bara kastade sig än hit och än dit mellan lukterna...han hatar verkligen den hunden. Han kommer aldrig att glömma att den voven flygit på våra gossar 4 gånger...Även Hero o Cesar reagerade och det är inte ofta som Cesar bryr sig!


Efter jobbet idag så tog jag Hero med mig till en kompis och hennes två pudelflickor...oj, oj, oj...vad han uppvaktade och lekinviterade till ingen nytta. han höll på i ca två timmar! Det enda som inträffade var att Eva o jag fick ont i öronen...


  

Lilla gubben gjorde allt han kunde för att få igång en lek...men ingen flicka tycker om att man nosar de i stjärten...det får du komma ihåg minsann!


  

Jag vill busa.....


  

Denna lilla pudeldam Rufsan (Kerstin) var den som gjorde att vår lilla Hero kom till oss...superhärlig 10-åring!




 

Snön faller ...i morgon ska "Darth Weidar" och jag ha avslutning på vår lydnadskurs!


  Tjingeling!



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards