Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Turbulent vecka...

Av Kerstin - 30 mars 2012 18:58

Nu har det gått en arbetsvecka igen och det är skönt att veckorna går fort så det får bli lite lediga dagar...just nu vill jag bara ha ett jobb och det är bara med mina hundar. Älskar att vara ute med dem i skog och mark, finns inget njutbarare...ja nu trivs jag sååååååååå bra på mitt jobb men trivs naturligtvis ännu bättre med mitt hundjobb och tur är väl det!

Apropå jobb så har jag blivit utkastad i rymden igen och har ingen aning om vart jag ska jobba till hösten, känns inte kul utan bara tungt, men men det löser sig nog även om det just nu känns skit!

Eftersom vi drabbats av hjärtinfarkt i familjen så känns det ganska jobbigt att åka hemifrån, en viss oro gnager en hela tiden. Som toppen på det redan hala isberget så avled en mycket omtyckt arbetskamrat i veckan och det har ju inte gjort saken lättare... det påminner en dock om att man ska leva i nuet och vara rädd om varandra och det man har! 

Så kom då denna dag med avslappning på programmet och vi startade med att åka till Hörneudde på en skön skogs/havspromenad. Ramos och jag drog iväg och det var så kul att vara ute och bara strosa...hoppa upp på stenar, jaga åh leverera bollar, lukta på alla skogens dofter...


Hopp upp på stenen....

   

Heros första bad...


Igår la vi ett täktspår och det roliga var att jag glömde mina apporter hemma så då fick det bli en massa roliga saker i spåret istället...Bollar åh handskar men det gick bra det med!


Snart är Mars månad slut och man kan summera den som att vi kan glömma den, i alla fall vissa delar...snart är det påsk och det ser vi fram emot.



  Nu är det äntligen fredag!!!!!    

 
 
Annika

Annika

31 mars 2012 09:06

Vad tråkigt att läsa om "eländet" som drabbat er. Hoppas att ni kommer på fötter igen och allt ordnar sig till det bästa med både det ena och det andra. Det är sant att man ska leva här och nu och njuta av det man har så länge men har det, men hur lätt är det på en skala? Antingen tänker man på det man haft eller så drömmer man om framtiden. Det är en konst att fånga dagen. Har också haft en arbetskamrat som plötsligt dog...hastigt och lustigt (inte alls lustigt :-(). Det ger en tankeställare och man blir så tacksam över livet.
Tänker på er och skickar en varm kram
Krrraaaaam

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marie JB

31 mars 2012 13:16

Ta hand om varandra! Tänker på er!
Många kramar Marie (extra pussar till Hero)

 
Mia

Mia

1 april 2012 11:29

Hoppas april månad blir bättre för er. Nu är det snart Påsk och det längtar vi till bägge två. Ta hand om er
Kram Mia

http://www.hoffetjejer.se

 
carolin

carolin

1 april 2012 17:10

hej! Vilket elände.. Vi sänker er några styrkekramar och hoppas att det går mot ljusrare tider.. kram kram

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Lena

Lena

1 april 2012 17:59

Vilka tråkigheter ni har så jag förstår din oro.Snön faller hos oss med idag och det är kallt och ruggigt.Vi eldar och har mysigt inne idag.Visst passar jag mej för att bli lurad idag 1:a april.
Hoppas vädret blir skönt till påsk så man kan grilla.
Hoppas allt blir bra för er och sköt om er.

http://www.cartier.webb.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 april 2012 22:35

Men usch vad tråkigt att du blivit utan jobb, det är verkligen inte kul i dessa tider :(

Härligt med en skogs/havs promenad med grabbarna :)

Idag så var det äntligen rätt dag så det blev att åka iväg till hennes kavaljer :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Helena

Helena

2 april 2012 12:16

Hallåjs!
Jag säger bara: Ta hand om er/varandra - vi är många som bryr oss om er <3
Hoppas nu att det kan få bli lite lugnare framöver!
Massa kramisar <3

http://www.queencobra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards