Alla inlägg under september 2009

Av Kerstin - 3 september 2009 21:01

Vad dagarna går undan...den lille håller på att ta form och visar sitt rätta jag!

Idag har han jagat stora hemska pipleksaken och skäller ut den så det står härliga till, det är rätt för även jag hatar pipsaker...förstår helt enkelt inte deras syfte...


Undrar vad det där är för något mystiskt egentligen...



ATTACK...nu tar vi den...här kommer jag...



Den är min!

Den här dagen har varit en mycket givande dag med denne lille gosse.

Han har sovit lika bra som vanligt, skriker om man går för långt bort så då heter han lillpipen, tuffingen när han kollar in andra hundar på avstånd...kommer de för nära så blir det läskigt!!

Han kan sitt namn och kommer som ett skott när vi ropar på honom...har gjort små valpinkallningar...Idag var vi till klubben och då studsade han rakt in i blåbärsriset!!!

ja vart tog veckan vägen...säg det men den har i alla fall varit rolig...


Natti natti nu är det sista prommisen innan ögonen åker ihop !


Kram till er!



Av Kerstin - 2 september 2009 20:54


Ja det kan då ingen ta av honom att han är ett charmtroll som alla bara älskar....alla säger....vilken snygging!

Igår var vi  till skogen och då fick Hero smaka blåbär och hitta sin favorit leksak. Blåbärssnår kan vara jobbiga att ta sig fram i om man inte är högre än 28 cm....

Just nu springer en liten vilde runt mina fötter och är på jakt tror jag, undrar vad han jagar...ett litet retriever eller kanske ett hofferyck, nej troligen ett pudelryck!

Ja ryck det har vi nog alla fast det visar sig på olika sätt

 Det var så kul att hitta favoritråttan i skogen...sen sov man skönt!

 Idag har det varit jobb för mig så lillen har sovit i sin bur och det har gått jättebra, var in till grannarna och talade om att vi inte hade en gris eller fågelunge utifall att de undrar...

Ikväll har Ramos och jag varit på Brukshundsklubben och tränat lite lydnad, Tommy var iväg och apporterade med Cesar så nu är alla trötta...

Vi ses i morgon!!

Kram ifrån oss

Av Kerstin - 1 september 2009 20:25

Vaknade med en pudelhalsduk runt halsen och jag börjar känna mig hängig...nu kommer svininfluensan... men den har jag varken tid eller lust med.

Hero sov hela natten igen och är nog en liten tröttis tror jag, vi vaknade vid sex och då tog jag ut honom på en kissrunda. Sedan somnade vi om och långsamt började sedan dagen.

Idag hade vi friidrottsdag så vi åkte till Glysisvallen och kollade in alla ungdomar som tävlade...där sov Hero 2 timmar i sin fina blåa bur.



Gräva i sand det var en ny upplevelse tror jag...


Storkillarna kollar in vad katten släpat in...åtminstone Cesar tänker nog så...


Igår åkte vi till havet och idag har vi varit i skogen och där fick Ramos jobba med sök och ett kort spår, Cesar fick en uppletanderuta och Hero hittade sin favoritleksak i skogen...ska lägga in de bilderna i hans Galleri på hemsidan.Acke följde med och figgade åt Ramos och det var jättekul och mycket bra för Ramos att få en ny figge, ny och ny men han har ju lite respekt för Acke sen han ttrodde att han var ett elstängsel...hihihi..

Nu är vi hemma igen och alla tre är trötta och mätta så nu blir resten av kvällen lugn oxå...

Jag känner mig fortfarande hängig men att vara ute gör att man känner sig piggare!


Natti natti!!

Kram ifrån oss


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards