Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Kerstin - 14 mars 2010 15:48

....och det innebar ännu en underbar dag i ......  tecken.

Vi klev upp klockan åtta och stoppade direkt in vovarna i bilen. Tompan fixade frukost medan jag kissade vovsen och sen stack vi iväg!


På väg ut så stog det en spelande tjäder mitt på vägen

  

Det blev lite kornig bild för jag måsta Zooma och fota genom rutan....


Vi började med att låta alla hundar få rasta sig ordentligt och efter det så käkade vi frukost ute i solen!

  

Jättemysigt och i skydd för nordanvinden....


Efter frukost släppte vi ut de stora killarna och idag fick de vara ute tillsammans och det gick faktiskt bra. Cesar fick säga ifrån ordentligt några gånger bara...Ramos är lite unghundsaktig numera...undrar vad det beror på  ...

 

Tompan gick iväg med de stora grabbarna och jag tog ut Hero... men då hade jag långlina på honom så inget skulle hända!

 


    



Jag tränade lite avlämnande av badapporten och det gick väl lite si o så med det...något att träna på när det blir dags...


Vi stoppade in hundarna en gång till i bilen och tog en apelsin, sedan tänkte jag att jag skulle träna lite markeringsövningar med Ramos men det var för mycket bus i den hunden idag...stack iväg med markören.... avslutade när det blev ett någorlunda positivt resultat...fick ta fram linan och då var det bara att ge upp.... för Ramos alltså!


Vi bestämde oss för att ta vårt kaffe på ett annat ställe så då tog jag Ramos på 2km promenad....vi gick iväg och Tompan kom efter med bilen.


   

Ramos hittade en lång pinne som han promt skulle ha med sig.... 


 

Lite jobbig att bära var den ju.....


   

Vi parkade bilen efter vägen och gick på skaren ca 500 meter till en sjö, där kom kaffet fram. Det blåste lite mera där men det var ändå så skönt och vackert! Nu fick Ramos ligga i bilen!


  

"Aftonsjön" i vinterskrud.... 


  

Hero sprang ut mitt på isen och talade om för alla att här vaktar han minsann...ja de stora älgspår som var där avskräckte honom inte!


   

Ja här blev det kaffepaus och efter det så for vi hem.....


Nu är vi hemma och alla.....både två och fyrbenta...är supertrötta! Vi var ute fem timmar och det känns i kroppen att vi varit ute halva dan....



Imorgon är det jobb igen och det är nu dags att börja förberedelserna för det! Snart är det påsklov...det går undan nu mina vänner....


   Ha en Trevlig ny vecka!!!!!!    

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards