Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Snö o kyla det har vi fått nog av....

Av Kerstin - 15 februari 2011 20:47

Fy tusan vad det är jobbigt att vakna till den kyla som nu råder, fast jag blev lite stöss att det var så kallt idag. När jag gick morgonrundan så var jag säker på att det bara var -5 ungefär...HAA! Det var -20 och det märkte man inte ens...hjälp vad kallt det blev  helt plötsligt!


Iväg till den skolan jag jobbade först på idag, hem för att rasta Ramos...vad hör jag... jo en gnällskällande Cesar igenom fönstret. Fasiken, den gamla uven kan inte vara hemma ensam. Det här ställer till problem!

De hade de varit ensamma ca 1,5 timme och det fixar han inte... Det var bara att ta med sig busarna och sen fick Tompan ta hand om dem! Det är jättejobbigt att bo i ett hyreshus med en hund som skäller hela tiden...jag fixar inte detta...nu längtar jag efter huset som inte ens är påbörjat ännu. Fast vi har bestämt fönster och så har vi planerat hur rummen ska se ut!

Efter det andra jobbpasset så stack vi ut till en skogsväg och då fick grabbarna njuta av att var på vift....Cesar badar, Ramos hoppar och Hero springer....härligt att se deras olika sätt att visa sin glädje på!

Nu är det mitt i veckan igen och det blir snart helg...Stanna tiden innan tiden stannar! Något att tänka på egentligen   ....


Nu ska jag ta och göra kväll tidigt fast först ska jag gå sista kissrundan och så ska jag ta och kolla lite dumburk om jag kan få äga tv-dosan en stund. Det är ju fotboll och då brukar det vara svårt!


Längtar efter detta:

 

      


  

  


     


Ja det är bara att drömma en tid till....fick bli gamla bilder att minnas med!


  Tjingeling, må så gott!

 
 
Lise-LottL

Lise-LottL

16 februari 2011 08:49

Hej
Kan förstå att du längtar efter huset.Svårt om inte alla hundar trivs.Oj låter skoj att planera för erat hus.
Ja visst längtar man till våren nu,det gör nästan ont så mycket längtar jag.
Häliga bilder,tänk när den tiden kommer.
Ha de bra nu .Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Annika

Annika

16 februari 2011 09:44

Fy så kallt ni har och mycket snö också. Här är det svinkallt i vinden men ingen snö kvar. Inte i stan iallafall. Kan nog ligga lite i skogen men det går på rätt håll nu. Har också en skällis i lägenhet och det är väl det som stressar. Att plötsligt få grannarna på sig för att det låter för mycket.:-( Inte för att man vill att de ska skälla alls när de är ensamma men man kan ju förstå dem. När man har flera hundar tycker jag det är färre tillfälle de är ensammaensamma. :-) Mna brukar ju ta hela gänget eller ingen alls. Inte ofta bara två så att en får vara ensam. Hoppas att ditt "gamla" ben läker snabbt igen och att ishockeyskydden kan hjälp dig. Snart är det väl skydd, inlägg och en massa andra "hjälpmedel" som gäller ;-)
Ha det gott
Kramisar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anneli

Anneli

17 februari 2011 17:25

Tack Kerstin du fick mig att glömma och börja drömma för en stund med dina underbara bilder... Sommar sol och värme :) Just nu känns det långt borta, fast snart är vi i mars och då kanske vi får lite takdropp :)

Gud så roligt det ser ut när ni tränar Rally-Lydnad...

Kram & ha det allra bäst!

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
carolin

carolin

17 februari 2011 19:31

hej! Vad roligt med hoffe träffen.. Det är jätte roligt och träffa samma människor som en själv:)) Ang övningen så börjar jag på ca 5 m sedan ökar jag successivt.. Om hunden stannar upp på en sträcka då har jag gått för fort fram... skulle jag börja med agility, hihi hur skulle de se ut med en klump på banan.. =)
//Carro å gänget

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Anneli, Chila & Kipp

Anneli, Chila & Kipp

17 februari 2011 21:55

Här längtar vi med till det som kommer att komma. Våren!!

http://www.annelishundtjanst.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards