Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Så har man lyckats igen...

Av Kerstin - 22 februari 2011 20:43

Vadå undrar ni nog nu   ..och det som jag lyckats göra en gång till är en rejäl vurpa. Den här gången blev det huvet som fick ta den största smällen...  snacka om klantig! jag var ute med Ramos i långlina för vi var på ett ställe där det inte är så bra om han kommer på vift så jag tog det säkra före det osäkra. Hahaha jag kastade en boll och råkade stå på linan och eftersom vi nästan väger lika mycket så for ju jag i backen när han drog iväg!   Det slutade dock bra men det blev en smäll för huvudet och handleden som att det inte räcker med mitt onda knä...


Efter en stressig dag på jobbet kändes det som att den behövdes avslutas med lite räjs för vovarna och lite chokladmys för mig o Tompan...   hade kokat choklad och fixat mackor....efter det att hundarna fått vara ute en bra stund i kylan så satte vi oss i bilden och fikade medans det mörknade utanför...Sånt gillas här...spontaniteten måste få utrymme!


Det var -17 grader så det blev inte så lång stund de fick vara ute....


  

Ramos blickar ut över snöhögarna....


  

Mycket att undersöka åsså kastade matte ut godis....


  

Rumpnissar....


  

Ramos fick lite bollek och idag var vi på ett ställe där inte lina behövs....


  

Snöbergsbestigning....höga snövallar!


  

Kom ner nu gubben så du inte försvinner....


  

Oj nu är det mörkt så nu är det bäst att åka hem...


Hemma igen och alla är trötta!



   Tjingeling!

 
 
Lisa-olsi

Lisa-olsi

22 februari 2011 22:53

Kära nån, du lyckas då också :)
Hoppas det var sista vurpan nu då
och att du inte får "men" av dina äventyr.
Kram Lisa & missarna

http://olsi.blogg.se

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

23 februari 2011 06:06

Ooooooooooops, hoppas att du har gjort sista vurpan för iår och att det har gått bra med huvudet! Längtan efter våren känns stor både för två- som fyrbenta:-). Vaknade idag till -22 grader, brrrrrrrr, hoppas på solens värmande strålar.

http://goldenhits.blogg.se

 
Lise-LottL

Lise-LottL

23 februari 2011 11:30

Hej
Men stackars dig,hoppas du mår bra nu i alla fall.
Ja det är ju så halt och inte lätt när man har stora hundar som aktiveras.
Tack för dina gulliga ader i min GB
Ha de gott.Vi höres igen.
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 februari 2011 22:58

Men vilken otur du har då :( Du får vara försiktig när du går ut.

Dom ser ut att ha kul vovvarna i snön :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Anneli

Anneli

25 februari 2011 13:36

Men din stackare... Nu är det nog bäst att använda broddar... Hjälm och kudde som skyddar rumpan och benskydd som skydd för benen :)

Hoppas att du är okej efter vurpan!

När jag ser grabbarna på kullen kom jag att tänka på min älskade Bosse, som nu är i hund himlen.

Vi har en kulle på våran äng som finns bakom vårat hus...Varje gång han kutade upp på kullen sa jag allae man på täppan, han fattade snabb vad jag menade ( Smartare pudel får man leta efter ) då sprang han upp sen ner igen... Snacka om vilken träning vi fick in :) Han älskade det och Matte med :) Båda fick en hel del motion :D

Trevlig Fredag & kram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Lotta & Bernergossarna

Lotta & Bernergossarna

26 februari 2011 00:20

Ajdå! Bäst du är försiktig så du inte skadar dig mer. Så mycket snö ni har, vovvarna ser ut att vara helnöjda med det!
Trevlig helg!
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards