Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Kerstin - 10 oktober 2009 18:50

Började dagen med att få sova lite längre än vanligt!!! Så skönt...jag la lilleman i sin lilla canvasbur och ställde den bredvid mig så han såg mig hela tiden. Han sov ända till 7.30 i morse...tänk vad den betyder mycket!

Åkte ut till Räddningstjänsten och tränade med Christina och Katrin. idag gick det jättebra i den mörka containern, det var tompan som figgade där idag. Det tar en stund för hundarna att ställa om sig när de går ifrån ljus till mörker, precis som för oss människor! Det var en ny container där det luktade mögel och där hittade han Katrin, inga problem där heller...Den sista figgen var Tompan igen och han gömde sig i ruinen och den klarade han superbra, det syntes tydligt att han vindade in honom! Vi avslutade för Ramos att han fick göra några markeringsövningar med Christina...idag blev det kampen som belöning!!!! Jättekul!!! Tack än en gång för att vi får följa med!!!

Jag satt figge åt Walle i den mörka containern och det gick bra för både honom och mig...man lär sig mycket på att jobba hund...att lita på hunden och sig själv, det var inte lika läskigt i mörkret den här gången...jag fick lita på att jag skulle klara av det!


Vi åkte till Miomöbler och tittade, men det var bäst att åka hem först för jag var lite sotig efter dagens sök...

Vi har oxå hunnit med en tur till Saltvik och där gjorde Nisse och Tommy en vagga till båten att få sova i när vintern kommer! Vi ska ta upp den nästa helg!!!

  


Igår köpte jag en snygg vintedress till Hero, den kan han behöva när vi ska stå stilla på valpkursen. Annars tror jag inte att "duracellpudeln" fryser inte! här mannekängar han....

  


Älskade Cesar njöt över att få komma till Saltvik igen! Hagen det är hans bästa plats....

   


Ramos fick gå i lina på framsidan, han hjälpte oss att bära lite av varje...nu är i alla fall trädgårdsmöblerna, vattnet och gamla blomkrukor fixat!!!

  


Ses i morgon, då ska vi träffa Chairo!!

KramFlört 


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards