Alla inlägg den 22 november 2009

Av Kerstin - 22 november 2009 15:05

Det har verkligen varit en mysig helg och tänk lite fint väder oxå....

Jag har haft fullt upp och har därför inte haft tid att skriva här på flera dagar och dessutom har min dator lagt av så nu får jag låna Tompans på nåder...Flört

I fredags så hämtade vi Fanny och Isak som bott hos oss i helgen när syrran varit på baluns i sundsvall. JÄTTEMYSIGT att få låna dessa juveler, de har ju dessutom hjälpt oss på hundpromenaderna.

  

Lite förvånad blev man ju när man tittade ut och upptäckte ett stort LYSE på himlen...det var solen som tittade fram en stund.

Jag och Anneli tog hundarna och la ett varsitt spår och så körde vi lite uppletande...Spåret gick jättebra Glad jag var så nöjd! Apporterna var intressanta för jag fick ett tips av A att knyta fast dem. Uppletandet gick väl inte så bra men det var mycket mitt fel för jag viftade med godiset och då släppte han ju grejen...knäpp man är....

  

Ramos vilar ut efter spåret...

Jag var jättenöjd och vi tänkte avsluta alltihopa med att låta Chila och Ramos få busa lite....

Vi åkte upp till de häftiga "flygplansnosarna", vindkraftverken och då blev det naturligtvis inte så som vi hade tänkt!


Jag släppte ut Ramos ur bilen och precis då passerar en travhäst! Ja vad gör då den snabbe springaren...jo stoppar bomull i öronen och drar efter....det blev inte nådigt för gossen ska ni veta!!!!!!! Jag hoppas det gick bra för hästen! Det blev ju ingen lek som ni förstår!Skrikandes


På kvällen åkte vi på fest hos Mats o Monica och det var jättetrevligt!!!

  

Husse gör efterrätt och Hero är hur sugen som helst....

I denna flock finns en Papillondam som inte blev så lycklig över att få småbarn i huset...och en lite retsticka dessutom var ju bara föe mycket!

Ramos och Cesar fick vara hemma....


Idag har vi haft valpkursavslutning och idag var det spår.

Hero spårade jättebra, ja det gjorde ju alla hundarna.

Vi ska fortsätta att spårutveckla och höja ribban till nästa gång...KUL!!!!!!


Ramos var med och idag fick han sitt bus med Chila och det var ju tur att ingen häst kom förbi!


   Nu ska jag städa för det är ju slut på helgen och i morgon är det dags att infinna sig i den stress som jobbet numera innebär!



Kram

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards