Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Ja då var det gjort...

Av Kerstin - 3 mars 2010 16:32

Idag har vi varit och gjort den kemiska kastreringen på Ramos, det blev ett chip som de sprutade in...

Jag tyckte det var en självklarhet innan jag åkte dit...fast våndorna och turerna har varit många....men inne i väntrummet så kom ångesten! Tänk om det blir helt fel det här och att allt kommer att bli värre än nånsin!

Vetten sa att om han är det minsta osäker så kan det innebära att han blir mycket värre...är den här hunden osäker?....är den här hunden dominant?....är den här hunden nyfiken?....är den här hunden översexuell?....många frågor och det är bara vi som kan svaren!

Fast nu är det gjort och det är oåterkalleligt, jag frågade om det gick att ta bort och det gick att lokalisera.....

Översexuell kommer han att bli ngn vecka eller två kanske.....


  


Det som var positivt var att Ramos har en otroligt fin grundkondition och det blev jag jätteglad av att höra...Hans puls slog som på en häst!

Vetrinären som chippade sa oxå att han var ståtlig och mycket duktig för när den tjocka sprutan stacks in så märktes det inte alls och det var ovanligt...men han är ju en hoffe och de brukar inte gnälla i första taget!


Jag passade på att köpa lite godisar och ben när jag var där och nu har alla tre killarna njutit av ett varsitt!


Måste bara visa ett kort på den störste livsnjutaren i vår flock...det här kortet är fotat mitt i natten när alla andra sov...bara matte var vaken!


  


   Tjingeling...ny rapport kommer i morgon!




 
 
Annika

Annika

3 mars 2010 19:03

Det skulle kunna vara vår säng och Gilbert du fotograferat. Så där ser det faktiskt ut här också...måste vara speciella hundar C & G. :-) Läste om det du skrev om kastreringen och osäkerhet. Gilbert är ju en väldig ängslig hund,,kan det bli värre av en kastrering eller vad menade veterinären?
Jag har fortfarande inte funderat färdigt. Ska bli kul att höra vad du/ni tycker om det och hur det funkar för Ramos.
ja, jag var lite rädd att det skulle vara för kallt för Fritiof när han drog iväg och jag trodde han skulle simma över till Tyskland innan nan vände. Ja det hade blivit att kasta sig i vattnet för att få upp en kall vovve om det hade behövts. Brrrrr. Han drog som en blixt och jag hann knappt blinka innan han var långt ute. Skrothunden

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

3 mars 2010 20:59

Haha vilken livsnjutare till hund ni har i sängen. Det såg ju hur härligt ut som helst. Hoppas att du slipper bli sjuk och jaa, vi kan ägna gemensamma tankar åt att se takdropp och vår så kommer det kanske snart! Massor med positiva affirmationer. :D

Snöiga vinterkramar från Dalarna

http://www.dalahundar.se

 
Lena

Lena

3 mars 2010 22:35

Vad bra jag fick veta att Ramos chippades,får följs med er och läsa hur / när det kan börja verka.Frågade du om biverkningarna också,för det finns det ju alltid.
Hoppas du inte blir krasslig.
Sov Gott

http://www.cartier.webb.se

 
Christina

Christina

4 mars 2010 07:49

Nu är det alltså gjort! Skönt.
Tack för grattishälsningarna på min sida. Nu är det bara att ladda för officiell utställning då ;) Du hänger väl med?
Ses!

http://www.mawerickstars.se

 
Carolin

Carolin

4 mars 2010 07:56

Hej! Det blir BRA med Ramos det vet jag!
/Carro å gänget

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

4 mars 2010 08:16

Om du intalar dig att det blir kanon med Ramos och att verkligen tror på detta så kommer allt att bli toppen skall du se:-)! Golden=livsnjutare, vi har en liten 9-årig livsnjuterska här som har insett det goda i livet, varje dag är en dag att njuta av. Här har våren liksom kommit av sig........just nu -10 grader och med ett nytt snötäcke. Det har utlovats sol till helgen så jakten på vårtecken fortsätter:-). Önskar en en skön dag med massor av hundhyss;-). //Ewa

http://goldenhits.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards