Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Om att vara anonym...

Av Kerstin - 13 mars 2010 18:36

Ska börja med att skriva av mig lite irritation om människor som inte är snälla och som inte vågar stå för det  ...så jäkla fegt! Kan man inte vara snäll ska man vara tyst eller tala om vem man är. Kritik det är inte fel...men feghet o dumhet är fel!

Jag har nu tagit bort kommentaren och kommer att vara mera noga med vad jag godkänner eller inte....det roliga är ju att det är så lätt att spåra.....  


                                        


Jaja nog om det nu...vi har varit lite trögstartade idag...ja vi klev ju upp som vanligt och ut med gubbarna men sen så blev det skidor för Tompan. Jag somnade i vår andra soffa och sov liksom förmiddag!


  


Vi kom väl iväg till slut och vi hittade ett härligt skoterspår som våra killar fick vara lösa i...ja de två minsta förståss....Ramos fick jobba ensam med mig!


Vi tränade på kommandot ligg och nu bär skaren faktiskt!

    

Ramos fick ligga i bilen medan de andra två fick komma ut....


                                     


Idag ska Cesar få mest utrymme i bloggen...den underbart gulliga Goldenkillen våran...utstrålar lugn o harmoni....


Cesar följer ett harspår....

 


 

Nu springer jag iväg.....

  

Cesar älskar att "bada" i snön men idag blev det på snön...han åkte kana på skaren, såg stenkul ut! 


 

 

Det blev ett helt annat ljus på bilderna i skuggan....


  

Nu kommer lillskiten, jaha slut på friden....


  

Hero superlycklig för att få komma ut och han slog faktiskt dubbelvolter av bara farten...tyvärr ingen kamera framme då!


    

Vi har oxå sett ett vårtecken idag...Korsnäbbar, de är hela vintern men de håller nu på och parar ihop sig och då är det vår!


Ja ännu en härlig dag lägger vi till handlingarna på detta sportlov....på måndag är det vardag igen men det gör inget...det är snart helg igen!


Melodifestival....undrar vem som går vidare!




 Trevlig lördagkväll....KRAM! 




     

 
 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

13 mars 2010 19:06

Härliga kort på alla, men den som fick mig att skratta är kortet på Ceasar när han springer och öronen "fladdrar upp".

http://www.annelishundtjanst.se

 
Annika

Annika

13 mars 2010 19:16

Men vad tråkigt att du fått anonyma kommentarer :-( Visst kan man ta kritik som är saklig och där personen vågar stå för sina åsikter men att slänga ur sig en massa som man inte vågar stå för det är höjden av feghet!
Bra att du ska godkänna inläggen så du vet vad som kommer in.
Som vanligt härliga hund och naturbilder!
Ha det gott och en fortsatt skön lördagkväll
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Christina

Christina

13 mars 2010 19:18

Nu har jag nog inte hängt med. Har nån skrivit nåt skit här på din blogg? Ja många finns det som inte riktigt törs stå för vad de säger/skriver. Sen så finns det ju IP-adresser och de kan man ju spåra! Säga vad man vill men smarta kan de ju inte vara.
Jag gillar dina inlägg, dina hundar och din personlighet :-)
Kram till er

http://www.mawerickstars.se

 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

13 mars 2010 22:22

Ja visst är det tråkigt med människor som inte är seriösa, man ska inte lägga energi på dom, men som det brukar vara så kan det ändå ta upp alldeles för mycket av ens energi. Tur att du är realistisk och lägger det bakom dej. Trevlig dag ni har haft, tur att Cesar inte fick tag i haren.

http://hem.passagen.se/arragon

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 mars 2010 23:30

Vilka härliga bilder du fått på dina stiliga killar i snön och det härliga vädret. Själv har jag mest legat inne vid valp lådan och lyssnat på alla valpar. Även assisterat lite så alla hittat till mjölkbaren. Så nu är man verkligen seg och trött. Jätte kul vara med dom små men det kommer verkligen vara skönt sova i sin egen säng.

Sköt om dig.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Anki

Anki

14 mars 2010 13:33

Men Oj, har du haft otrevliga kommentarer? Värsta som finns är folk som inte kan stå för sin åsikt. Sprider skit till andra för att må bättre själv. Saklig kritik är en sak, skitspridning en annan. Vet ej vad som skrivits till dig, men vill säga Stå På Dig vi som känner dig vet vilken underbar kvinna,fru,mor & matte du är. Sträck på dig & ruska av dig av vad den stackars bittra saken skrev.

Underbara bilder du har förresten. Älskar dom...

Take Care!

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

15 mars 2010 14:14

Vad tråkigt att det har lämnads en anonymt otrevlig kommentar.... Jag han inte läsa den, men varför vara anonym, då törs man ju inte stå för det man säger igentligen... Mycket fegt gjort... Och vad tjänar kan på att vara otrevlig... Ingenting!

Vi som läser din blogg, känner av den underbara värmen som strålar här i bloggen!

Stärkande värmande Kramar från oss

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Carolin

Carolin

18 mars 2010 08:06

hej! Fy jag blir så förbannad jag med, hade några anonyma kommentarer i höstas då jag skulle köpa den nya hunden, det värsta var att det var en nära vän.

Jag håller med dig och alla andra!
Kram på dig hälsa Tompa osså..

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards