Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Kerstin - 1 maj 2011 14:19

Så har vi då avverkat vår första träningstävling nånsin...hahaha, vilket skämt! Kan väl inte påstå att det gick bra...de moment som jag var tvärsäker på att vi skulle klara det gick inte alls men både apporten och tandvisningen gick bra. Apporten brukar han inte vilja ta och att det var en kar med keps o solglaögon som tittade var ju helt otroligt att det funkade.

Så här blev det:

Linförighet: 5  ( Ramos var okoncentrerad, fladdrig, släppte taget och satte sig ej)Helt otroligt för det här brukar vara ett säkert kort....

Läggande:  0 (Jag använde handtecken) Men det visste jag...

Inkallning: 8 ( långsamt tempo, bättre avslut krävs)

Ställande: 0 ( stannade innan kommandot)

Apportering: 8 ( Lätt tugg) Här är jag glad att det blev en 8:a

Hoppet: 0 ( Springer förbi) Helt otroligt, Ramos hoppar inte!!!!

Tandvisning: 8 (Gick upp) Men här är jag oxå glad!

Helheten: 6 hahaha väntade mig inget annat!

Platsliggning: 0 han reste sig när en annan hund kutade iväg, vi la om men då tröttnade han och kom till mamma i stället! Han har haft en tendens att resa sig på sista tiden. Jag är glad att han valde mig istället för att springa till den fartiga vovven....Ska sluta att belöna honom när vi tränar utan istället när kommandot är klart!

På slutet så gjorde vi en budföring och där nollade vi oxå för han stack iväg utan mitt kommando....

  På väg ner...


  In på planen...


Linförigheten....

 

 Jag tittar inte i backen, så lite nöjd får väl jag vara....

  Puss min gubbe   


Ja det var vår debut och det är ju mitt fel att det gick som det gick, det blev massor av frågor efteråt och jag fick lite svar på hur jag ska agera vidare...jag är så osäker på hur jag ska agera, hur mycket man får hjälpa till...men det är ju därför man tränar, hur skulle man annars kunna lära sig!

När vi skulle in på plan så hittade jag inte kopplet...det låg kvar på backen hemma, så mycket stress kom ju därifrån! 

Men nu så tar vi nya tag...Jag ser redan fram emot nästa gång! 94 poäng till så har vi fixat det här!!!  


Nu ska jag åka till Saltvik och tagga upp för att börja jobba igen!


  Tjingeling!!!!


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards