Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Kerstin - 4 maj 2011 13:52

Så har vi då gått vidare efter söndagens träningstävling. Det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag...ska anmäla mig till en till tävling snart! Det är ju rutinen som fattas. I måndagskväll var jag till Hbk och tränade på de moment som inte gick så bra och nu så satt de klockrent igen.


Igår var jag och sökgänget och körde lite skogssök och det gick så otroligt bra...jag blir alldeles varm i hjärtat när jag jobbar med Ramos...han har helt fattat galoppen nu och det är bara att surfa på den vågen så länge den varar. Han gjorde helt raka skick med fart och han jobbade med lös rulle som han levererade ända fram, vissa i min hand! Det blev 7 figgar, märkte att han började bli trött så vi slutade innan det gick på tok. Ramos gick som sista hund  och han var verkligen taggad....

Hero fick vara med och valla...Cesar kom ut som hund nr 2 och han vallade in hela rutan och körde sitt sök på ett eget sätt men det spelar ingen roll. Det viktiga var att han fick vara med och jobba....Han stressar ihjäl sig innan han kommer ut så det får räcka med en gång i veckan.


Bilder på en söt Cesar...


        


I stugan börjar det på allt på att ta form och det är som julafton att komma hem varje dag...det är alltid nåt nytt som hänt!


Nu ska jag åka och handla och sen blir det slappa hela kvällen...kanske ett spår eller lite lydnad vi får se...halloj tittar in igen...det blev inget spår utan vi tränade på läggande och ställande under gång. Idag funkade båda momenten utan hjälper...de bara satt där! Det blev massor av lek som belöning...han kan om han vill!!!!

Cesar tränade jag markeringsövningar med och han var oxå jätteduktig...ända fram kom han med sin grej!

Med Hero tränar jag på att sätta sig fot....vi hälsade även på måsarna och som belöning lekte vi med bollarna...den föremålstokiga hunden som är så rolig att vara ute med....


 

Nu är vi nöjda och belåtna...bara sömn som gäller!


  Nu ska jag ta mig en kopp kaffe...tjingeling!


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards