Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Kerstin - 8 maj 2011 21:58

Så var då den här helgen över och som alltid när man har roligt så går allt så hiskeligt fort!

Jag har varit på rallykurs hela helgen och jag hade med mig både Ramos o Hero...Vi var 10 deltagare på kursen och det var olika hundraser, stora som små...Vi tvåbenta var i olika åldrar med stor spridning...så jätteskoj det är med Rally åh!

Vi gick första dagen igenom de enklare momenten men enkel o enkel det kan man ju diskutera när man står där och försöker tyda pilarna som pekar åt olika håll.

Vi avslutade dag ett med en liten tävling.

Dag två startade vi med att gå igenom lite svårare moment...eller i alla fall moment som var helt nya för oss...

Vi jobbade likadant och avslutade dagen med en tävling inför publik...vi gick som ekipage ett och jag är mycket nöjd med vårt jobb. Jag fick 84 poäng av 100 och det får jag vara nöjd med eftersom det var vår första tävling....man börjar med 100 poäng sedan får man avdrag för olika fel man gör. Ramos blev lite taggad när vi skulle springa runt konerna och så kom han för långt fram i hoppet så vi måste göra om momentet som kom efter.

Rally det skapar kontakt mellan förare och hund och så är det ngt som är skoj. De känns inte lika allvarligt som lydnadsmomenten utan man kan vara mera avslappnad!Alla kan vara med på rallylydnad det är oxå grejen!

Väl kemma så blev det till att städa och att åka till stan för att bada och klippa Hero. Nu doftar min lille hjälte gott!

Inga bilder tyvärr...vårt internet är avlutat så nu har vi bara ett modem...det funkade inte i stan där min dator står. Den här lilla datorn funkar modemet på men den tar inte emot min kamera så därför inga bilder!!!!

Idag har vi måttat ut köket i nya huset....jippie lite närmare kom vi nu då!!!!

 


  Tjingeling allihopa i morgon ska det bli 17 grader o sol...Wiiiiiiiiii!!!!!! 

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards