Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Äntligen Fredag..

Av Kerstin - 9 oktober 2009 22:12

Så var det fredag igen och det deppar man inte för...veckan som gått har varit jättebra och det känns så bra att man har det jobb man har. Det som inte är kul är ju att det är så mycket indragningar på gång, det innebär att man måste gå omkring och vara nervös att det ska drabba en själv eller ngn närstående...vart är vi på väg...Barn och vuxna mår sämre och sämre men tumskruvarna dras åt så kvaliteten blir oxå sämre o sämre!Vad skönt att det snart är val!!!!

Ja nu återvänder vi till hundvärlden och idag har jag och Annica varit ute och tränat lite hund på en täckt...Freja fick träffa Ramos och han uppvaktade till ingen nytta. Han är otroligt duktig att läsa andra hundars signaler och det är tur tycker jag...vi hann köra en bra budföring innan bonden kom och upplyste oss om att man inte fick vara där för vi förstörde gräset till nästa år...jaja de har det tråkigt bönderna tror jag...åtminstone den här bonden. så mycket trampade vi inte omkring!

Sedan körde vi markeringsövningar...först med Mneusi, hon var superduktig! Ramos hade svårt för det var ny plats, ny figge och ny apport! Vi kruxade lite sen så gick det!

Cesar fick äga husse hela eftermiddagen!!!! annars så har det varit borstning av den minste och det ska ni veta att det är ingen lätt uppgift inte!!!!

I morgon så är det sök på räddningstjänsten.....så det är bäst att knyta sig!

Natti natti!! 

 
 
Lisa

Lisa

10 oktober 2009 17:43

Men.. gud va otäckt med älgen.. vilken tur att ni att han stanna!
Skönt att höra att veckan annars varit bra..
Va löjligt att klaga på att ni skulle trampa ner gräset för att ni tränar lite budföring.. de är väl inga elefanter ni träna med eller .. för de andra så är de väl först i vår som gräset börjar växa, ja ja.. en del är bara ute efter att få gnälla.
Ha de gott!
kramelikram
Lisa & vovvarna

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards