Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

En timme till godo

Av Kerstin - 25 oktober 2009 17:42

Det var en välbehövlig timme vi fick tillbaka idag när vi gick över till vintertid! Startade dagen med en kort hundrunda med Ramos som kom och gjorde sig påmind om att han fanns! Idag verkar magen mera i balans och han har ätit lite av sin mat...försöker ta det lugnt...han är HUNGRIG.

Efter frukost och rastning av alla tre så gick vi och la oss och jag sov sån där fjärilssömn...på moln liksom...Ramos väckte oss igen och då for vi iväg till Hölick.

Egentligen skulle jag ha varit på sökträning på räddningstjänsten med Christina o Katrin men jag valde att sova istället och det tror jag var ett riktigt val idag!!!


  

Nya vägen till Hölick är nu invigd och den var riktigt bra...lätt att köra fort på...Foten i munnen



  

Ja vi åkte till Hölick för tompan skulle kolla in en fågel som tydligen bara finns i England, han såg den och därefter tog vi en koppelpromenad med grabbarna. Vågade inte chansa att ha de lösa...vet ej vad de stoppar i sig! Hero han var lös och den lillskiten sprang den dubbla sträckan för han kutade emellenObestämd


Det var lite frustrerande för Ramos att han ej fick kuta med men det gick bra ända tills vi var tillbaka till bilen för då satte Hero igång att reta Ramos med en kotte i munnen...orkade knappt hålla honom...det är en tålig gosse för det blev några krockar och några fötter på honom men inte ett ljud utan upp igen...till slut fick jag ta honom och sätta på koppel!!


Ramos fick följa oss till en annan lugn strand och fika...de andra två låg då i bilen!!!


 

Husse ge mig en bulle nu då.....




   

Det var alldeles kav lugnt på den andra sidan...det går att ha det härligt fast inte solen skiner!



   


  

Vädret är mulet men det är skönt i luften med fukt som hänger över en...kan det komma snö snart!!!

väl hemma så blev det en snabbstädning och ja det såg rent ut i ca 5 minuter...BRA jOBBAT!!!!

Flört kram

i morgon är det jobba dag som vanligt!!!

 
 
Annika

Annika

25 oktober 2009 19:10

Låter som ni haft en bra dag och det ser mysigt ut på bilderna. Vädret liknar det skånska...disigt och dimmigt men inte kallt.
På svar om fransyskt så står dom lite utåt med framtassarna. Ja det är mycket med ståendet och gåendet och hur man för sig och ser ut *suck*
Fast rätt kul iallafall att se hur de =domarna tycker om min vackra pojke.
Önskar er en härlig vecka
Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Christina

Christina

25 oktober 2009 20:54

Saknade dig och Ramos idag. Förstår att du behövde sova ut efter veckans "vinterkräksjuka" :))
Hoppas vi kan ses för lite träning snart!

http://www.mawerickstars.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

26 oktober 2009 19:46

Hej
Låter bra att Ramos, är nästan bra i sin mage.Kan förstå att det var skönt att få sova efter allt som ni har varit med om.
Härliga bilder från eran söndag.
Ha en bra ny vecka kram

http://lukas.dinstudio.se

 
Helena, Gizmo, Eija

Helena, Gizmo, Eija

27 oktober 2009 19:10

Vad skönt att Ramos verkar bättre i magen. Det var en urhärlig plats ni rastade omkring på i förrgår. Jättefina bilder! Jag önskar att man fick en timme extra mest varje dag. TÄNK vad man skulle hinna med :)

http://blog.dalahundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards