Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Däckbyte...

Av Kerstin - 27 oktober 2009 19:16

Vinterdäck stog på listan av prioriterade saker att göra idag, känns konstigt det är ju 10 plusgrader...förutom att jobba förståss... Lämnade in bilen på en däckfirma och medans vi väntade tog jag Hero på en promenad.

Han började med att skälla bestämt och sprang mot en bestämd plats.


  

Två stora glasfönster och på andra sidan en helsvart krullig hund...spegelbilden var så perfekt att en kompis stog där bara så där rätt upp och ner...det var så gulligt och lite synd om förståss!

Vi har hela dan varit på föreläsning och den var väldigt bra, det handlade vidare om det jag var på förra veckan...spela roll...

Jag åkte hem på lunchen och tog ut Ramos på en träningsrunda, började med att slunga boll så han fick springa av sig allt ligga stilla under en veckas tid precis!


  

Jag tränade oxå inkallning, apportering, stanna under gång, sitt ligg sitt och stanna kvar....Det var riktigt kul tyckte vi båda tror jag!


  



   

Fullt med flyttfåglar som övar....


Medan vi tränade så small det som bara den lite längre bort...ambulans, brandbil och polis...en motorcykel i diket och chockade människor, undrar hur det gick ???????????

Idag har Hero tränat olikamiljöer i stan och han är så orädd...fåglarna på Lillfjärden såg han knappt! det var in och ut i affärer, stadspromenad och lillfjärden....


Men Cesar då kan man ju undra, vi avslutade vår påbörjade agilitykarriär igår med fanan högt!!!! det var sista gången och nu lägger vi den på hyllan...vi får de hur det blir till våren igen!

Igår fick vi gå en hel bana och det vart ju att jag fick hämta tillbaka honom några ggr för det var så mycket gott att snaska på och alla DOFTER....men kul hade vi!!!

  


I morgon ska vi sitta och prata indragningar och det verkar som att en heltid blivit halv...vi får se....Det är inte kul!!!


Ha det bäst!!!

Kram

 
 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

28 oktober 2009 12:15

Skönt att ha vinterdäcken på. Har också satt på de på ena bilen. Så man inte blir tagen på sängen som halva Sverige blir varje år ;)

Kul att ni avslutade med fanan högt. Man ska alltid sluta när man är på topp.
Och klart att Hero måste skälla på fönstret. Han kan ju inte tillåta konkurrens om att vara snyggast :)
Lukas tackar glatt för grattiset!!
Kram

http://www.busgolden.webb.se

 
Annika

Annika

28 oktober 2009 16:34

Hoppas att det fixar sig på jobbet så du tycker att det blir bra. Inget kul med indragningar och inte i en sån verksamhet. Finns väl annat att spara på för 17!
Söt han är lilla Hero som hittade sin tvillingbror i fönstret *hihihi* Klart man måste skälla ut honom då. Konstigt att han inte kom ut och lekte.
Våra däck ska på vilken dag som helst och jag hoppas bara att vi inte glidigt i diket först :-)
Ha en härlig rest av veckan och en härlig kommande helg
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards